Avatar billede cathallo Nybegynder
28. maj 2002 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ilayers overholdes ikke af netscape

<ilayer name="teskt" src="file:///D|/Hjemmesider/Eksempler/til mediframe.htm" width="200" height="200" scrolling="Yes" marginwidth="5" marginheight="5" frameborder="0"></ilayer>

Bredde og højde overholdes ikke!! den lange tekst fra filen bliver vist i fuld længde, istedet for at scrolle.
Er det noget af kodningen der er forkert?? (jeg er ikke html haj)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 15:50 #1
Hvilken Netscape??

Ilayers forståes KUN af NS 4.x - I NS 6.x skal du bruge iframe.

For at sikre begge kan vise indholde så gør sådan her:

<iframe src="fil.html width="200" height="200"><ilayer src="fil.html width="200" height="200"></ilayer></iframe>

Altså ilayer indeni iframe.

/nikolaj
Avatar billede cathallo Nybegynder
29. maj 2002 - 00:10 #2
Netscape 4.08
Avatar billede oasen Nybegynder
30. maj 2002 - 09:50 #3
Det er ikke muligt at definere scroll i Ilayers - kun Iframes.
Avatar billede cathallo Nybegynder
30. maj 2002 - 10:14 #4
Hmmm, så kan jeg ikke bruge ilayers!!
Avatar billede shaman Nybegynder
30. maj 2002 - 12:47 #5
Du kan til gengæld bruge DHTML layers, hvor scrollbaren er lavet via layers og DHTML også... Dem findes der en del af rundt omkring (netcoders osv.).

Det vil nok være den bedste løsning.

Problemet er at få det til at fungere som en Iframe (for det er vel egentlig det du er ude efter) men det kan lade sig gøre.
Avatar billede cathallo Nybegynder
30. maj 2002 - 15:06 #6
Kan evt. give et link til et eksempel!!
Avatar billede shaman Nybegynder
30. maj 2002 - 16:35 #7
Jeps... Lavet af Gert og vist på hans site www.ghtml.com:

http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html