Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2002 - 09:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

FTP ????????

Hejsa
På denne side:
http://www.eksperten.dk/spm/216865

er et link til Cerberus ftp-server.

Det er downloadet og installeret, men hvordan får jeg fat i det udefra?

Routeren, er sat til at tillade adgang til denne comp, port 21, comp'en er også genstartet, men jeg synes ikke jeg kan se nogen muligheder for at definere servernavn ftp'en skal gælde for!
Altså, hvordan får jeg det til at virke?
Avatar billede deejay_m Nybegynder
28. maj 2002 - 09:40 #1
altså kom du bare over til mig..!!

for så får du noget for pengene ;-)

hilsen din steg
Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2002 - 09:43 #2
Du bliver slettet din nar!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 09:55 #3
Brugeren deejay_m deaktiveres.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2002 - 09:56 #4
deejay_m, hold dine irellevante indlæg for dig selv.

Indlæg som dette er betragetet som spam, og er ikke tilladt på Eksperten.

NanoQ/coadmin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2002 - 09:56 #5
lol... der var jeg vist ikke hurtig nok :)
Avatar billede cwd Nybegynder
28. maj 2002 - 09:57 #6
servernavn? det er jo bare din IP adresse....Og så forwarder du port 21 til den maskine hvor FTP serveren er
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. maj 2002 - 09:58 #7
Avatar billede sukos Juniormester
28. maj 2002 - 10:10 #8
cwd-->
Jamen  jeg kan ikke finde noget sted at angive ip-adressen for programmet.
Når den er startet, siger den:

Local Host SERVEREN  Som er navnet på maskinen

Local Interface 0 located at 192.168.1.2  som er den interne IP

Listening on Port 21  som der åbnet for i routeren

Jeg finder ingen muligheder for at sætte ip'en udatil?
Avatar billede thomashove Nybegynder
28. maj 2002 - 12:08 #9
i din router skal du forwarde alle requests på port 21 tcp til 192.168.1.2

er det en SpeedStream router så er det altid værd at kigge på http://www.jth.net/
Avatar billede cwd Nybegynder
29. maj 2002 - 12:36 #10
nej det behøves du heller ikke fordi din Router oversætter jo din externe adresse til din interne
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. maj 2002 - 12:48 #11
Da vi sidder på samme server onkel og jeg vil da gerne forsøge at uddybe. Det der ligger i det er simpelthen at der kører forskellige domæner på den server her. Derfor ville vi jo gerne kunne skrive ftp://domæne.dk/

Vi har ført brugt ftp´en i IIS, men ville gerne prøve noget andet af. Routeren er altså forwardet og den har vi helt tjeck på (eller jeg har). Spørgsmålet går egentligt på selve programmet "Cerberus". (Jeg har ikke selv taget mig tidtil at kigge på det!!)

/Nikolaj

P.s Nu får jeg sikkert bøllebank.
Avatar billede thomashove Nybegynder
29. maj 2002 - 13:49 #12
øhhm det burde vel virke.... hvis nedenstående er korrekt !!

Cerberus lytter på 192.168.1.2 (hvilket er fint nok)

Jeres router har et offentligt ip (f.eks. 45.46.47.48) som kan tilgås ved at skrive www.jeresdomæne.dk

Routeren sender alt på port 21 (FTP) videre til 192.168.1.2

Kan I slet ikke få nogen beskeder fra Cerberus ?? (det burde jo være ligegyldigt hvor mange domæner der er...)

ellers kunne I jo prøve at tilgå den med ip. nummeret direkte

f.eks.

ftp://brugernavn@ip
Avatar billede sukos Juniormester
30. maj 2002 - 22:32 #13
Ja, det var jo mig som ikke tænkte mig om, da jeg prøvede på at sætte det op!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. maj 2002 - 22:35 #14
Sukos - Jeg havde da ikke givet øl den dag og du giver jo aldrig *ROFL*
Avatar billede sukos Juniormester
31. maj 2002 - 00:17 #15
Jamen jeg havde jo fået morgen-øl den dag!!!!!