Avatar billede fransen Nybegynder
28. maj 2002 - 08:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

cybercity - cisco - switch

jeg har trukket cat 5 kabler rundt til en mængde vægudtag.

ruten er ADSL/cybercity --> cisco 788? - switch 100 kb - vægudtag.

desværre kræver pc-erne ved vægudtaget en indskudt hub (jeg havde sådan en, dog kun en 10 kb) for at fungere og det er ikke fordi kablet er blevet krydset på sin vej frem.

så jeg er endt op med et netværk 10 * langsommere end jeg havde tænkt mig.

HJÆLP
Avatar billede jakeman Nybegynder
28. maj 2002 - 08:51 #1
Hvad er problemet så? -Du skal bare have tilsluttet en 100Mb hub/switch istedet for din 10Mb hub!?
Avatar billede fransen Nybegynder
28. maj 2002 - 08:53 #2
jo jo - mne jeg havde regnet med helt at kunne undvære hub/switch mellem vægudtag og pc:

ruten er ADSL/cybercity --> cisco 788? --> switch 100 kb --> vægudtag --> ??? hub 10kb ??? --> pc
Avatar billede Noone Nybegynder
28. maj 2002 - 09:44 #3
Hmmm. Der går vel et kabel fra switch til vægudtag... Pil dette ud af switchen, og sæt det så direkte i routeren, sæt et kabel fra vægudtag til switch (Istedet for hub) og voila... 100MBit net til dig...

Du kan komme ud for at du skal bruge et crossed kabel fra væg til switch, eller bruge switches uplink port... I mange tilfælde er uplink porten delt med første eller sidste port, så vær opmærksom på hvilken du ikke kan benytte..
Avatar billede hansk Nybegynder
28. maj 2002 - 21:45 #4
Jeg kører også med adsl fra cybercity, og min opsætning er flg: (med 100mb)

ADSL/cybercity --> cisco router --> Hub --> 4 vægudtag --> pc

Fungerer upåklageligt.
Avatar billede fransen Nybegynder
29. maj 2002 - 14:48 #5
hele opsættet er fra adsl til 3 macs og 3 pc og 1 printer; mac og printere kører fint men pc-erne vil altså have en hub/switch skudt ind mellem vægudtaget og pc-en; hvor en mac på samme vægudtag kører udmærket.

hvis jeg tager forbindelsen fra pc direkte til switch (udenom den faste installation) kører jeg fint med 100mb - så der må ske et eller andet undervejs som pc-ere ikke kan lide.
på vejen fra switch til vægudtag kører forbindelsen over et patvhpanel - så jeg har måske forstyrrelser inde i billedet (som mac er ligeglad med!)
Avatar billede mrhc Nybegynder
29. maj 2002 - 17:26 #6
Kan det tænkes at du har en meget stor afstand på dine cat5 kabler ?
Avatar billede mrhc Nybegynder
29. maj 2002 - 17:29 #7
Eller at du er kommet til at bruge et krydset patch-kabel !!
Eller at stikkene er dårligt sat på !!
Du kan låne/leje en kabeltester, der tester dine kabel for støj, den fortæller dig også, hvor fejlen er f.eks et dårligt monteret stik, kabelfejl mm.
Avatar billede fransen Nybegynder
05. juli 2002 - 23:41 #8
jeg vil se om jeg kan fange en kabeltester et eller andet sted - tak