Avatar billede ioni Nybegynder
27. maj 2002 - 22:26 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med Grafikkort der går i sort

Jeg har problemer med at få mit nye grafikkort Creative GeForce2 MX200 (AGP) til at virke. Når jeg har installeret driverne og genstarter maskinen går den i sort. Herefter må jeg genstarte i safemode og deaktivere kortet.

Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan gøre for at få det til at virke:

Win 2000
Amd k6-2 450 mhz
128 mb ram
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
27. maj 2002 - 22:28 #1
Prøv at installere Detonatorerne fra Nvidia's egen hjemmeside, de virker ofte bedre end Creative's drivere.. Faktisk har jeg kun dårlige erfaringer med Nvidia Chipsæt på grafikkort og Creative-drivere.
/Gangsta
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
27. maj 2002 - 22:28 #2
Avatar billede seraphiel Nybegynder
27. maj 2002 - 22:28 #3
Var dit tidligere kort indbygget i mobo ?
Avatar billede ioni Nybegynder
27. maj 2002 - 22:31 #4
Nej det var et almindeligt kort.
Avatar billede seraphiel Nybegynder
27. maj 2002 - 22:32 #5
Til AGP ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
27. maj 2002 - 22:32 #6
gangsta > dvs mine drivere ikke skulle virke?

nice nok :>
Avatar billede seraphiel Nybegynder
27. maj 2002 - 22:32 #7
Har du lige skiftet fra PCI til AGP ? - Er nok nemmere at spørge om
Avatar billede ioni Nybegynder
27. maj 2002 - 22:42 #8
ja, jeg har skiftet fra et pci kort til et agp kort, Før pci kortet havde jeg et agp kort
Avatar billede seraphiel Nybegynder
27. maj 2002 - 22:44 #9
Har du tjekket i din BIOS om din computer er sat til at detecte skærmkort i AGP ? :)
Avatar billede ioni Nybegynder
27. maj 2002 - 23:40 #10
seraphiel> Jeg har tjecket at min BIOS er sat til at detecte AGP.

gansta> Jeg har prøvet at installere driverne og nu kommer der blå skærm istedet for sort skærm.
Avatar billede seraphiel Nybegynder
27. maj 2002 - 23:53 #11
ioni - Det lyder som opløsningen!
Avatar billede ioni Nybegynder
28. maj 2002 - 00:13 #12
jeg har været inde og kigge på opløsningen og computeren går i sort ved alt over 800x600. Problemet er bare at min skærm kan klare en højere opløsning end dette. For at være sikker på at det ikke er min skærm der noget ivejen med har jeg testet det på en anden skærm, med samme resultat
Avatar billede seraphiel Nybegynder
28. maj 2002 - 00:24 #13
Så er det jo kortet..

-Jeg trækker mig ud, jeg er blank..
Avatar billede chl-hansen Nybegynder
28. maj 2002 - 00:25 #14
Jeg har haft det samme problem med mit ATI all in wonder.
problemet blev løst ved at jeg fjernede alle filer med tilknytning til ATI fra windows/system,og afinstallerede 3D-grafikkortet herefter geninstalleredede jeg min Win98 fra tilføj/fjern,lod windows genfinde grafikkortet,gik i kontrolpanel/system, og kontrolerede grafikkortet, hvorefter jeg opgraderede kortet fra min win98.Nu kunde jeg så uden problemer geninstallere cd-en til grafikkortet, og igen opgradere fra denne.
venlig hilsen chl-hansen.
Avatar billede chl-hansen Nybegynder
28. maj 2002 - 01:57 #15
Sorry! fra chl-hansen.
Jeg skrev " opgradere " , men mener naturligvis " opdatere "
Istedet for at slette filer fra Pc-en kan du jo også lægge dem i et lille bibliotek, hvor de så kan hentes igen når CP-en spørger efter dem.
Avatar billede spt Nybegynder
13. juni 2002 - 22:33 #16
Dit problem kan være at du har installeret driverne imens dit antivirusprogram har kørt i baggrunden afinstaller driverne - genstart - brug ctrl-alt-del til at slå alt fra undtaget explorer og systray - installer nu dine drivere.

(løste mit problem eneste forskel er at min skærm blev brun!!!! istedet for sort)
Avatar billede spt Nybegynder
13. juni 2002 - 22:50 #17
det i parantesen var selvfølgelig før jeg slag tingene fra 8¤)
Avatar billede ioni Nybegynder
14. august 2002 - 14:18 #18
Jeg har stadig de samme problemer, så nye forslag til hvad der kan være problemet modtages med glæde