Avatar billede labtec Nybegynder
27. maj 2002 - 17:48 Der er 6 kommentarer

Hjemmeside der skal kunne sende sms med hjælp af crontab

Jeg er nu gået helt i stå fordi at jeg ikke kan finde ud af sende sms med php. Jeg har tænkt på at senda smser via email, men det bliver for dyrt. Jeg har tænkt mig at senda via post eller get som sommesteder er gratis. Jeg kan lave et script der kan trykke på submit knappen om det skal være..
Avatar billede darkside Nybegynder
27. maj 2002 - 17:50 #1
Man kan ikke sende SMS via nettet mere, TDC har lukket for den service..
Avatar billede darkside Nybegynder
27. maj 2002 - 17:52 #2
Og hvis du eks skriver et php scipt eller andet der bruger besked.dk gateway kommer du i problemmer, de vil ikke ha andre sender via deres gateway en fra deres egen site, sådan er det med de fleste steder på nettet hvor man stadigt kan sende SMS.
Avatar billede wise Seniormester
27. maj 2002 - 17:59 #3
en mulighed (men som koster) er et smsmodem, så du reelt sender sms'en selv.
Nok mest interessant til fx overvågningssystemer der skal kunne sende sms selvom netforbindelsen er nede...
Avatar billede labtec Nybegynder
27. maj 2002 - 19:15 #4
hvad koster sådan et modem?.. ca.?

men jeg ved om nogle FREE sms sendere...
Avatar billede wise Seniormester
27. maj 2002 - 23:53 #5
http://www.styx.demon.co.uk/smslink/

http://www.scanp.dk/ - sælger fx falcom modem.
I januar fik jeg dette svar fra dem
On 28-01-2002 at 07:46 Jannick Johnsson <jj@scanp.dk> wrote:

>Hi
>Vi har ikke nogen Linux server for the Falcom's but I will assume that any
>modem driver with SMS capabilitites will work with Linux. I am sure there
>is some freeware for GSM/SMS modems.
>SMS erstandard AT kommandoer  for all the GSM modems.Pricen for a Falcom
>A2D_1 is 260 EURO for enkel styks levering.
>Falcom A1 er en gammel model som nok ikke er kompatible med standard AT
>kommandoer, den er 5 år gammle.,
>MVH
>Jannick Johnsson
Avatar billede oz2kas Nybegynder
19. august 2002 - 23:47 #6