Avatar billede kristinex Nybegynder
27. maj 2002 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flash & PHP

Jeg er ved at lave en gæstebog i flash - dvs. det er en fil, jeg har fået af en anden.
Til .fla filen hører en .php fil, men jeg er i tvivl om hvorvidt, det fungerer! Skal .php filen bare ligge i samme mappe som .swf filen - eller hvorledes samarbejder de 2?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 16:32 #1
Ja, du kan læse mere her: http://www.eksperten.dk/spm/194758

Du læser ind med loadVariablesNum ("highscore.txt", 0); , og læser ud med loadVariablesNum ("highscore.txt", 0, "GET"); . Du kan også anvende POST i stedet for GET.

/per
Avatar billede ronster762 Nybegynder
27. maj 2002 - 16:37 #2
du skal ha php filen liggende på en webserver der understøtter php for at det kan virke - du kan også installere en personlig webserver på din engen maskine.. MS har en gratis MS-personal-webserver

/Ronster
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 16:39 #3
Jeg har ved en anden lejlighed udøst al min viden om at indlæse og sende variabler fra Flash:

http://www.eksperten.dk/spm/174173

/Barklund
Avatar billede kristinex Nybegynder
27. maj 2002 - 16:55 #4
Hej,

Jeg roder stadig lidt med det *G*....Ligenu med at finde ud af om, den server mit site ligger på, understøtter .php!
ronster, hvor kan man få fat i den gratis webserver? :0)
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 16:57 #5
Den gratis webserver kommer så til at ligge på din egen maskine og kan så ikke køres fra et site... Med mindre du har en fast internetforbindelse og en router, der kan håndtere at din maskine er webserver, men så kan den aldrig slukkes...

Hvor har du dit domæne liggende?
Avatar billede kristinex Nybegynder
27. maj 2002 - 17:23 #6
Kan én af Jer ikke lige prøve at kigge på denne adresse og lave en test:
http://www.netby.dk/Syd/Opusgade/92/
Og fortælle mig hvad der er gået galt! Der sker ikke en sk.. - andet end et par fejlmeddelelser, men beskederne bliver heller ikke loadet ind i gæstebogen. På forhånd tak :0)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 17:31 #7
Er dine data formatere som følgende eks:

var=dette er en test&var1=nye data&var3=endnu en streng

Du kan ikke anvende $ foran dine variabler i flash.

/per
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:33 #8
hihi... jeg kan så hilse at sige, at du IKKE har php-understøttelse på din server :o)

Hvad har du kaldt den fil, som du kalder fra flash? Hedder den .php eller .phpN (N=1..4). For så skulle det virke men skyldes kun manglende support fra din host...

Og der står jo:

<snip>
Skulle vi imidlertid finde på at tilbyde det (og det kan da godt tænkes), ville
vi nok kunne tilbyde PHP, men ikke ASP da Netby serveren er en Linux server.
</snip>

Så æv bæv :o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2002 - 17:34 #9
formateret = formatere
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:35 #10
Ovenstående snip er taget fra Netby's hjemmeside skal det lige siges...
Avatar billede kristinex Nybegynder
27. maj 2002 - 17:36 #11
Barklund,

Den hedder såmænd bre .php - så ja, du har nok ret! Ikke at de ikke understøtter .php - men de vil sQ ha' penge for det ;0)

Tak for svaret!
Avatar billede kristinex Nybegynder
27. maj 2002 - 17:37 #12
Æh, Barklund - jeg kan jo ikke rigtigt gi' dig point, så kan du lave et svar??
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:41 #13
Gerne :o)
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2002 - 17:50 #14
Jeg takker... :o)