Avatar billede fredstar Nybegynder
27. maj 2002 - 07:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intern Harddisk

.. har et lille installerings problem med mine G4'er.. har 2 nye G4 dual 1gh og 2x 80gb HD.. har købt en extra 120gb harddisk til hver men kan ikek få dem til at virke? fik af vide at jeg bare skulle sætte dem der hvor er kan sidde en zip-drev og på de kabler? er dette korrekt .. og hvad skal jumberene stå på? og hmm kan min mac håndterer 3 interne harddiske?
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. maj 2002 - 08:01 #1
Jeg ved ikke om det er det samme som med en pc, men på den kan du sætte 2 enheder på hvert af de 2 ide-ctrl. som sidder på M/B.
På et ATA66/100/133-kabel skal de sidde sådan her:

Sort stik= Master, Gråt stik= Slave og Blåt stik= Stik på M/B.
Og husk at sætte jumperne rigtigt bagpå. Ma= Master, Sl= Slave og Cl= Cable select
Avatar billede Jman Praktikant
27. maj 2002 - 08:51 #2
det er det samme som PC - de skal sættes som slave
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. maj 2002 - 09:50 #3
Ja slave.

De rigtige plads til dine diske er i bunden af kabinettet.
Der sidder en extra "plade" hvorpå harddisken blot skal skrues fast.
Du kan købe et forlængerkabel til dit IDE-kabel eller
du kan som du selv skriver montere harddisken der hvor ZIP (under DVD/Combo-drevet) sidder.

Er det tilfældigvis en IBM disk du har købt ?
Hvis der er problemer med at formattere denne, skal du straks købe et andet mærke.
IBM er ude i en retsag fra Macbrugere, der har mistet data på "døde" diske (Kun på Mac´s)
-køb hellere en SeaGate eller en Maxtor-disk.

Det skulle efter sigende være BOOT-disk-partitionen på IBM´s diske der ikke fungerer korrekt.
-det indebærer en "pludselig" død . . .

hilsen  http://www.aeblenet.dk
Avatar billede pentium4 Juniormester
16. juli 2002 - 15:11 #4
Er man gået i dvale eller hvad???  Husk at lukke og slukke...
Avatar billede dristensen1 Nybegynder
03. marts 2004 - 19:00 #5
For Guds skyld køb ikke en Maxtor. Har hørt om folk der har mega-problemer med dem.
Maxtor er billige... jeg holder mig fra dem. Ikke for at afskrække, der findes bare så mange andre fede diske. Hitachi f.eks. IBM har lige købt Hitachi fordi de ikke selv kunne finde ud af at lave diske.