Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:29 Der er 85 kommentarer og
1 løsning

Samarbejdspartner til DanskFilmUdlejning, er du frisk på den.....

Jeg er ejer af en del fede domæner og laver en del webarbejde i øvrigt, men jeg har et specielt som jeg gerne ser iværksat, www.danskfilmudlejning.dk - lej en film direkte til dit tv, slipper for at gå i videobutikken og det at skulle aflevere den. Vi kan nemt downloade film med de hurtige forbindelser vi har nu...
Er du frisk på idéen?
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. maj 2002 - 01:32 #1
hmmm har du undersøgt om det kan lade sig gøre ?
Og det med at downloade en film, hvis den nu skal være i rimeligt hvalitet, måske dvd kvalitet hvad vil sådan en fætter så fylde ;)
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:33 #2
Igen - du kan bare skrive direkte til mig på sg@danmark-internet.dk
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:36 #3
Jeps jeg har haft fat i danskinternet.tv om det. Kan lade sig gøre men er da ikke nemt og de fylder ad helvede til. Verden er fuld af udfordringer og jeg plejer ikke at stikke op for noget som helst.....
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. maj 2002 - 01:36 #4
okay men vil da lige have afklaret de par sprøgsmål. For skal downloade måske 1 gb på min 512 adsl linje  får jeg da ikke set nogle film på denne side af jul.
Så ville være rart med lidt info omkring det inden man måske bliver intreseret.  :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. maj 2002 - 01:37 #5
ahhh sorry misforstod  troede du mente jeg skulle maile dig for at få svar ;)
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:38 #6
En film i dvd-kvalitet vil fylde ca. 1400 mb! ... Og hvis du skal betale licens for at udleje dem, bliver det hurtigt dyrt! ... Og hvordan havde du tænkt dig at folk skulle aflevere dem igen??? ... Så kan de jo bare beholde dem!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:39 #7
Jeg aner ikke hvor meget den fylder - hvad fylder en DVD? I øvrigt ser jeg da masser af videoer på min 2Mbps opkobling - den skulle ikke downloades, men køres direkte og ikke kunne kopieres.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:39 #8
Det vil give et kæmpe underskud!
Internettet er endnu ikke parat til en sådan service!

/Beldring
http://www.musikviden.dk
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:40 #9
Nej skrev bare at interesserede KUNNE bruge e-mail hvis jeg ikke var her.........;o)
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:40 #10
En "Rigtigt" DVD fylder mange Gigabyte! ... så tænk lige over det!
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. maj 2002 - 01:40 #11
nu er der nok ikke så mange igen der har 2mbit linjer igen    så de direkte film på nettet i dvd kvalitet er måske lige i overkanten    tror iden vil være fed om 2-5 år :)
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:41 #12
Idé'en er bare ikke nytænkning! ... Mange snakker om det for tiden!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:41 #13
Øhhh kære ven, hvis Internettet havde været parat, så var der jo nok ikke brug for den slags idéer som jeg udkaster, det er da heller ikke lige om hjørnet det kan etableres, ting tar tid......anyway.
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:43 #14
Ja ideen er fed om 2-5 år og så vil jeg da være den første!!!!!!!!!!!!
Derfor det fede domæne!! Hvabehar.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:43 #15
Tro mig!!! ... det kræver ikka bare tid ... det kræver også flere penge (hvis du vil være en af de førende9, end du tjener på et helt liv!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:47 #16
Nåå jeg klarer mig da, nytænkning er ikke helt nyt for mig - regionalt internet - en nyskabning er mig se www.sydhavsoversigt.dk eller www.danmarksoversigt.dk ...............
Jeg behøver at arbejde 4 dage om måneden for at det løber rundt, men hvem fanden gider kun det??
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. maj 2002 - 01:49 #17
Sad lige og prøve at fatte hvad 1000 film på 2 gb måske som kører online på nettet ville kræve.  Hold op med at prøve at fatte det sådan cirka nu :)
Avatar billede ducks Nybegynder
27. maj 2002 - 01:49 #18
Ellers skulle det kunne bestilles ned til fjernsynet på en eller anden smart måde, ligesom med Viasat
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:49 #19
Nu er der ret stor forskel på de sider du nævner der, og så det at udleje film på nettet!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:50 #20
ducks>>>
Tror du selv det ville være billigt at sætte et system op som viasat???
Jeg kan nøjes med at nævne éen ting som han ikke får råd til! ... og det er en satellit!
Avatar billede ducks Nybegynder
27. maj 2002 - 01:53 #21
spørg Viasat om de ikke er med på ideen ;)
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:53 #22
Ducks: Meningen er netop som du beskriver, ned i fjerneren.
Michael: Det er stadig ikke i dag, men i morgen vi er nødt til at tænke, i morgen vil vi grine af dette pladsproblem, jeg var med fra starten af vor tidsalder og har fulgt udviklingen.
Beldring: Klart at der er forskel, men det var for at illustrere hvad jeg gør i og hvordan jeg ikke er bange for at kaste mig ud i nytænkning.
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:53 #23
Sattelit *GGGGG* Hva koster sån en.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:56 #24
Hvad skal vi sige??? Med det hele, og opsendelsen er vi vel oppe i adskillige millioner ...
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:56 #25
Jeg har beskrevet lidt om data på mit hovedsite: Det er en realitet at datakraften fordobles hver 18. Måned.
Det  er  også  en  realitet  at  båndbredden  øges  mindst  tre
gange hurtigere end datakraften....
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:57 #26
Prøver du at sige at båndbredden bliver 6 doblet hver 18 måned???
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:58 #27
Det passer da ikke!
Jeg har haft stofanet i 3 år, og ikke engang idag er der noget som bare er dobbelt så hurtigt!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 01:58 #28
Jeps, det er en realitet.............
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 01:59 #29
Så nævn mig noget som er ca. 12 gange hurtigere end stofanet! ...
Avatar billede Noone Nybegynder
27. maj 2002 - 01:59 #30
I øvrigt ser jeg da masser af videoer på min 2Mbps opkobling - den skulle ikke downloades, men køres direkte og ikke kunne kopieres.

Kan den ses, kan den kopieres.. Real Streams kan heller ikke kopieres, men derfor har jeg nu gemt et par stykker, det samme med windows media streams... Dog er der ikke brugt digital rights management til de streams, men mon ikke nogen fínder en måde at komme udenom DRM systemet på hvis det begynder at blive meget brugt?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. maj 2002 - 01:59 #31
beldring hvor hurtigt er dit stofa ?
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:00 #32
Jeg har informationerne fra TDC Zillion som jeg samarbejdser med
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:01 #33
Er du klar over hvor længe 2Mbps har været fremme i Sverige??? Og så vidt jeg ved, er der da ikke nogen som har 12Mbps eller mere idag!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:01 #34
Så skal du måske lige hive fat i dem, og spørge hvor seriøst det samarbejde er!
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:02 #35
Sonofon har sin FWA der køre 34Mbit ;D
Avatar billede ducks Nybegynder
27. maj 2002 - 02:02 #36
beldring : Universiteterne har 600 Mpbs, såvidt jeg ved?
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:03 #37
Er der ikke nogen af jer der har fået de tre hæfter TDC har udsendt? Her står en lang smøre om båndbredder og parabol.
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:04 #38
Forskernettet køre 620Gbit...
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:05 #39
Er du klar over hvor dyrt det er at have internet over parabol???
Desuden har det også været fremme længe! ... jeg husker nemlig at det i 99 kostede ca. 3 kr. i minuttet at have parabol-internet!

ducks>>>
Ja, det har de sikkert, men det er stabiliteten, og ikke hastigheden på en komp!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:06 #40
stop nu lige en halv, vi snakker ikke om store opkoblinger til at se dem via, vi snakker om det vi har til rådighed i dag, DET kan bruges til det, spørgsmålet må blive at "opbevare" datamængderne.
Det er da også nklart at der vil blive forsøgt at downloade og gemme film, men det er udfordring i lighed med så meget andet.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:06 #41
Men en dyr udfordring!
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:07 #42
beldring>> Du kan altså få en 4/4mbit linie ved sonofon for 5500,- sååå det er jo ikke dyrt :DD
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:08 #43
den kloge narrer den mindre kloge......!!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:09 #44
mark-danmark>>>
Hvad mener du???
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:10 #45
Mener udfordringen i at modvirke tyveri - den kloge narrer den mindre, man må bare være forud for dem der vil stjæle filmene......såmænd.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:11 #46
"bare" :O)
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:12 #47
Det er en umulig opgave mark-danmark....for du vil ALTID kunne optage den på den ene eller den anden måde
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2002 - 02:12 #48
I stedet for at sidde og grine, hovere og nedrakke andres idéer skulle i måske selv finde på en bedre idé... hvem grinte ikke også da den første mand ville flyve, eller da nogle folk ville starte en portal der hed jubii?

Jeg syntes selv at det er en ret fed idé og det er da noget jeg godt kunne tænke mig at være med i. Måske er teknologien ikke til det endnu - men hvorfor vente til den er og så lade andre løbe med idéen?

Uanset hvad, så er du velkommen til at prøve at skrive til mig (se mit minisite for mere info) om det - og evt andre projekter du måske går og tænker på...
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:15 #49
keysersoze>>>
Der er forskel på at nedrakke, og se realistisk på tingene! ... desuden sidder jeg ikke og griner, jeg kommer blot med konstruktiv kritik! ...
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:16 #50
keysersoze>> din mailadresse, eller skriv til mig på sg@danmark-internet.dk
men det er okay at den bliver vendt, jeg er den type der gerne tager en diskussion op, men jeg holder altid fast i mine ideer, det virker nu for mig.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:17 #51
Hans email er: kim@soze.dk
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:18 #52
Iden har som været oppe bare på en japansk side(mener jeg) hvor der var et hul loven...kan ikke heeelt huske historien...der lukkede de så hurtigt det hul i loven igen og siden blev lukket....men var selv inde og kigge på siden og så et par gratis film havde vist 3 gratis film og så skulle du betale for resten
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:20 #53
didark>>> her i landet behøver vi vel ikke frygte loven for at skabe udvikling??!!! Gratis film - en forfærdelig tanke!
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:22 #54
Hvordan vil du skaffe kapitalen til et sådant projekt?
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:22 #55
Nej nej men der var bare det med ideen at den havde været oppe....og så var det oxo det eneste land hvor de måtte vise de film i....kan ikke huske nøjagtig hvad det var...det var altså oxo kun de første 3
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:25 #56
Men ideen er som god nok hvis du kan få nogen med den store tegnedreng til at hjælpe dig...men du kommer ikke til at kunne forhindre at folk ikke kan stjæle filmenen ;D
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:25 #57
beldring>>> Hvis man har et projekt og en ordentlig forretningsplan med en budgetteret resultatopgørelse der siger spar to, så er der ingen probs i at skaffe penge. Jeg har i øvrigt en der gerne investerer i mine ideer.
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:27 #58
djdark>>>Mon ikke der findes en løsning på dette problem hen ad vejen, en slags kodning, jeg mener, jeg har sg´DVDér jeg ikke sådan uden videre kan kopiere.
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:28 #59
Smid dem forbi mig så skal jeg gøre det ;D
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:29 #60
mark-danmark>>>
okay ... fair nok. Men jeg synes altid at folk de siger de har diverse investorer osv. Men hvis man så tjekker op på deres idé'er, så er de aldrig blevet til noget, grundet manglende kapital!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:29 #61
Nåå ja djdark, men den almindelige borger (og dem er der flest af) kan sgú ikke finde ud af det.
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:31 #62
Næh, men er der bare en der kan, så laves der lynhurtigt tusindvis af programmer, som kan ved blot et enkelt tryk! ...
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:31 #63
Ham der gerne investerer i mine ideer er blevet mangemillionær på IT, det er min søn.........;o)
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:32 #64
beldring>>> Det er ulovligt at kopiere, kan vi ikke slå det fast!!!! Så siger resten sig selv hva!
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:33 #65
Hehe det kommer til at brede sig som en steppebrand hvordan man gør.....
Og den alm. borger har for det meste heller ikke en ordenlig forb. til at se sådanne film på...Ikke for at kugle det ned eller noget men så`en vil det ALTID være ligesom folk kopier mp3...
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:35 #66
didark>>> DU KOMMER I SPJÆLDET *GG*
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:35 #67
mark-danmark>>>
Hvad fabler du om???
"Ham der gerne investerer i mine ideer er blevet mangemillionær på IT, det er min søn.........;o)" ????????????+  :)
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:36 #68
Der er så meget der er ulovlig...hvor mange har en lovlig windows...folk er sq begyndt at skide mer og mer på hvad der er lovlig og hvad der ikke er når det gælder IT...
Skal så lige siges jeg har købt en har firma selv hæhæ :D
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:36 #69
MEN så er vi pludselig tilbage ved udgangspunktet - hvem har dog plads til x antal GIGAbyte film ????
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:37 #70
djdark>>>
Hvad betyder det her "Skal så lige siges jeg har købt en har firma selv hæhæ :D" ????????  :O)
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:37 #71
beldring>>> Det er min søn www.inuit.gl der gerne investerer i mine ideer.... hvad er dit problem????
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:38 #72
Hehe ikke fordi jeg vil gøre det ser sq ikke film selv...koder 4 vildt i stedet får jeg mer ud af :P
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:39 #73
Hvad mit problem er???
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:40 #74
Jeg har købt Windows XP og andre progs fordi jeg har firma da jeg ikke vil nakkes fordi jeg har en ulovlig kopi af dem
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:40 #75
beldring>>> "Hvad fabler du om???" skrev du...........
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 02:44 #76
Er din søn blevet mangemillionær på www.inuit.gl ???
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:44 #77
MEN så er vi pludselig tilbage ved udgangspunktet - hvem har dog plads til x antal GIGAbyte film ???? <<--- du kan få diske til ingen penge idag og fremover.... og når den ene film er nede bliver den komprimeret til en 500-700mb og så bliver de lagt ud...bare kig på kazza den lever jo i bedste velgående
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:48 #78
belding>>> Ja det er han, han fandt en nichevirksomhed i netværksløsninger over hele verden - de store rederier, landsstyret osv. osv.
djdark>>> jaa det kan man da, og det betyder så også at udviklingen går fremad hele tiden i lighed med datakraften og så er vi tilbage ved udgangspunktet her også.....;o)
Min bærbare brokker sig så jeg står snart af snakken for i nat, den skal køles.
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:50 #79
Du kan få en 160gb disk for 2500,- sååå det er der mange der har :o)
Avatar billede djdark Nybegynder
27. maj 2002 - 02:52 #80
Jeg siger heller ikke det ikke kan lade sig gåre at se dem på nettet for det kan det hvis du har pengepungen ;D.... men det er det med at folk der stjæler dem det kommer du ikke ud over
Avatar billede hermandsen Juniormester
27. maj 2002 - 19:30 #81
Lige et par kommentarere...

Du kan altid finde folk der snyder, og det er også et problem når du lejer en video/DVD hos en normal forhandler... Folk kopierer som gale, så det problem kommer man som sagt aldrig uden om...

For det andet så tror jeg det er en udemærket ide, men det skal ikke være en computer der er tilsluttet internettet som man skal se filmen fra. Det skal være TV'et... Når det er koblet på internettet og båndbredden er blevet stor nok, så har du noget du kan bruge, men ikke før. Jeg vil også lige lave et lille regne stykke for dig...

Hvis du siger at en film fylder 1400 mb og den varer to timer... Så har du altså max to timer til at hente filmen ned over nettet...

  2 timer = 2*60*60 sekunder = 7200 sekunder
  1400 mb = 1400*1024*8 kbit = 11468800 kilobits

  Hastighed = kbits/sek
  Hastighed = 11468800/7200 = 1593 kbit/sek

Din forbindelse er på 2 mbit, altså 2048 kbit/sek. Ovenstående vil kræve mindst kræve en 1,6 mbit, hvilket de færreste har endnu! Ville bare lige gør det klart! ;)

//hermandsen
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 19:47 #82
Øjj tak for kommentaren hermandsen!!
Du har ret i at folk snyder, men jeg tror nu ikke at det er generelt for alle aldersgrupper. Det er ulovligt og vi får vel på et eller andet tidspunkt bugt med det. Jeg kan ikke selv tillade mig at bruge kopier for det ville ikke se godt ud i forretningen lige som djdark.
Med hensyn til hastighed så er jeg sikker på at når vi når så langt ud i projektet vil det være billigere og mere almindeligt med de store forbindelser, især hvis der er et stort incitament til at gøre det (film). Du tilføjer jo også "hvilket de færreste har endnu".....
Og lige til sidst, det skal være til / via computeren det skal hentes natur´ligvis.
/Mark
Avatar billede beldring Nybegynder
27. maj 2002 - 21:29 #83
mark-danmark>>>
Nu ved jeg godt at jeg lød lidt som et dumt svin igår ... hvilket jeg selvfølgelig undskylder (havde en dårlig dag).

Men mit punkt var bare, at hvis du vil have det direkte til fjernsynet, skal du bruge en teknik, som endnu ikke er opfundet! ... desuden er det de færreste, som har internetadgang til fjernsynet!

hermandsen>>>
Selv om alle havde en 2Mbib linie, ville det stadig hakke utrloigt, da den ikke holder samme downloadhastighed!
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 21:33 #84
beldring>>> okay nok, jeg har sgú osse dårlige dage...........
Har jeg skrevet direkte til fjerneren ? Det har jeg sikkert, men mente naturligvis til compen og derfra til en connection til TVét.
Med hensyn til hakkeriet, så er det netop til computer det er en stor fordel, for her kan bufferlagres!!! (Større eller mindre bufferlager)
/mark
Avatar billede mark-danmark Nybegynder
27. maj 2002 - 21:35 #85
I øvrigt, i takt med at båndbredden øges, så øges stabiliteten også:
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2002 - 09:48 #86
hvorfor vendte du aldrig tilbage pr email eller ved et møde som aftalt flere gange?