Avatar billede camillap Nybegynder
26. maj 2002 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

*grr* IDIOTISK problem.....form data

jeg har et skjema med endel felter, blant annet fire selectbokser. disse blir generert av en funksjon som henter frem fra databasen om de skal være selectet eller ei. selectboksene får navn som POST1, POST2 etc. dette fungerer fint.

MEN, så skal jeg kunne endre boksene og sende de nye opplysningene inn i databasen. Dette FÅR jeg ikke til å fungere. Jeg klarer ikke sende de nye dataene fra formen og inn til neste side når jeg trykker submit, kun de gamle opplysningene...

dette skulle da være ganske enkelt, men jeg aner ikke hva jeg gjør feil. noen som kan hjelpe?

hva gjør jeg om jeg vil skrive ut alle variabler i en form?

plis svar fort!!

Camilla
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:06 #1
har du en kode vi kan titta på ?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:06 #2
ahhh, mit svensk.......
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:07 #3
mysql_query("update tagwall where id ='$id'"); ??
Avatar billede xenophobia Nybegynder
26. maj 2002 - 20:08 #4
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår det ret, men hvis du henter alle dine oplysninger ind i en form - kan du så ikke bare lave:

<INPUT HIDDEN VALUE='<?=$tableid;?>' NAME='tableid'>

- og når du så skal opdatere dateene så lave:

Update (...) where id = '$tableid'

?

Og formen på siden før kan er vel bare:

<INPUT TYPE='text' VALUE='$row["noget"]' NAME='newvauleofsomething'>
Avatar billede camillap Nybegynder
26. maj 2002 - 20:14 #5
ok, vanskelig å forklare skikkelig åpenbart.

finnes det ikke en funksjon som skriver ut alle opplysninger om en fil
HTTP_ ett eller annet, som dumper ALLE data om filen på skjerm?

hvis jeg bruker den vet jeg iallefall hvilke data som blir feil overført og forhåpentligvis hvorfor
Avatar billede rune_m Nybegynder
26. maj 2002 - 20:15 #6
Lidt svært uden kode .. men lyder som om du har lavet det hele på en side.

<form action="addnewdatainmysql.php" method="post">

og lav så den nye side, der skriver data til databasen ...

Hvis jeg har forstået det sidste korrekt:

<INPUT TYPE=text NAME=nyvariabel value=$gammelvariabel>
Avatar billede camillap Nybegynder
26. maj 2002 - 20:49 #7
ja, nettopp.... hvorfor så vanskelig å få overført data tilbake til samme side? alle andre data(teksbokser etc )blir overført riktig, men ikke selectboksene.
Avatar billede camillap Nybegynder
26. maj 2002 - 21:59 #8
hmmm, håper noen fremdeles kan hjelpe med dette...

Jeg ser at problemet er at når selectboksene genereres, så blir enkelte satt til "checked", som er riktig. Men når jeg skal ta tak i de nye valgene, så får jeg dem ikke overført til neste side sammen med alle de andre dataene. kun de gamle valgene blir med. de overføres til neste side på vanlig måte, <form action etc..>

finnes det en måte jeg kan "nullstille" sjekkboksene slik at kun nye valg blir med over til neste side?

på neste side vil jeg skrive ut alle jeg nettopp krysset av i skjemaet. Slik det er nå skrives bare de ut som var hentet fra databasen..