Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:28 Der er 53 kommentarer og
4 løsninger

Genstarter hele tiden

Hej Eksperter, jeg har en computer som genstarter hele tiden når den starter.

Jeg har så været inde og fjerne fluebenet i "Genstart Automatisk" så den ikke genstarter, men så kommer der bare en blå skærm, hvor den tæller og skriver noget med lagring af fyssisk hukommelse. Og så kan man ikke komme videre.

Så inde i loggen, skriver den fejl, ved DCOM mange gange, så det må da være noget med det ikke?

Hvad kan man aevt. gøre så man kan komme ind, og gemme sit arbejde, for det kan man ikke i fejlsikret?

Harddisken siger også en masse lyde, den larmer som en sindsyg, så jeg har en mistanke om at den er defekt, men jeg ved ikke om den fejlmeddelse har noget med det at gøre.

Please hjælp mig!
Avatar billede towerdk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:30 #1
Jeg har oplevet noget lign. Jeg gjorde det at jeg installerede win2k oveni igen, også gemte alle de ting jeg ville gemme på en cd, også formaterede jeg og installerede win2k igen.. Det har virket lige siden!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:35 #2
du kan også prøve en Repair

en repair gennemføres på flg. måde;

Boot på din CD, spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen, herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan starte Windows.

Husk ved WinXP at have Cd-nøglen klar!

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:35 #3
.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:36 #4
Jo men den er lige blevet geninstalleret.

Men den harddisk har altid larmet som en sindsyg, og jeg tror det er den, der er noget galt med, for jeg har 2 af de samme computere, den anden er der ikke nogen problemer med, men ok den kører også 98, men derfor burde den vel ikke køre meget bedre
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. maj 2002 - 11:40 #5
Jeg ville repair det gøres på følgende måde sæt den win 2000 cd i og reboot din pcer så vil du på et tidspunkt blive spurgt om du vil repair automatisk eller manuelt vælg automatisk for så genmgår win2k alt hvad der kan genemgårs på dit styresystem.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:44 #6
Man kan ikke lave en repair, den kommer med den blå skærm allerede når man booter på cd-rom
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:47 #7
pilfinger> har du ikke set at jeg kom med forslaget først?

it-supporteren> har du husket at gå ind i bios og Loade Default Setup først?
Avatar billede resten Nybegynder
26. maj 2002 - 11:47 #8
hvis du er IT-supporter så kan du vel læse hvad retaxes skriver.
Avatar billede resten Nybegynder
26. maj 2002 - 11:48 #9
Mente pilfinger *G*
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:48 #10
kan selvf. som du er inde på, være at din harddisk er i uorden.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:49 #11
Resten det hjælper jo ikke når jeg ikke kan boote på cd`en , den kommer med blå skærm.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:50 #12
resten> det er desværre ikke første gang jeg sert at pilfinger kommer med et efterabet svar!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:50 #13
Hvis du vil starte værktøjet Systemgendannelse, når du ikke kan starte din Windows XP-baserede computer i normal eller fejlsikret tilstand, skal du midlertidigt ændre Windows Shell fra Explorer.exe til Progman.exe:

Start computeren i fejlsikret tilstand ved hjælp af kommandoprompten.

BEMÆRK: Du skal logge på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Skriv regedit ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER.

Få vist følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Højreklik i højre rude på Shell, og klik derefter på Rediger.

Ret posten Explorer.exe til Progman.exe, og klik på OK.

Klik på Afslut i menuen Filer.

Skriv shutdown -r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Når Programstyring starter, skal du klikke på Kør i menuen Filer, skrive c:\windows\system32\restore\rstrui.exe og derefter trykke på ENTER.

Følg instruktionerne på skærm for at begynde at gendanne computeren til en tidligere funktionsdygtig tilstand.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:51 #14
Retaxes, den er sat til at boote på cd-rom drevet....Men lige så snart den starter med at køre på cd-rom, kommer den blå skærm..... ;O(  sådan noget Bæ
Avatar billede resten Nybegynder
26. maj 2002 - 11:51 #15
IT-Supporter jeg skrev med rysttende finger og lukked øjne grundet jeg har været til bryllup,og jeg mente også pilfinger
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:54 #16
resten har mandolinfeber *lol*, fred være med dig ;o)
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:54 #17
Resten OKi ;O)
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:55 #18
Retaxez....du skriver noget med XP....det er jo 2000 den kører
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:55 #19
it-supp> har du Loadet Default Setup i bios, du har en eller anden hardwarefejl, et eller andet står forkert i din bios.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:56 #20
ok, så kan du ikke bruge systemgendannelse.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 11:57 #21
Retaxes man kan godt starte computeren i fejlsikret tilstand, men man kan bare ikke åbne det program, hvor der skal gemmes data.

Jeg prøver at smide en ny harddisk i, i morgen, så må jeg prøve om det hjælper.

Men jeg kan vel ikke engang lave en ghost af det, og smide ind på den nye HD, da installationen ikke kører så godt ;O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:58 #22
det må være din harddisk der er i stykker, altså en hardwarefejl som jeg skrev.

har du en bootdisk med fdisk så prøv at boote på disketten og skriv i A:\fdisk /mbr
Det kunne tænkes at dit bootspor er ødelagt
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 11:59 #23
du kan godt køre en ghost, men fejlen følger vel blot med, medmindre det kun er din harddisk der er defekt, så kan du godt prøve med ghosten.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:00 #24
Retaxes kan det være rammene måske..
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:01 #25
Retaxes det hjalp ikke med load defaults....den starter op med en blå skærm, med lagring af den fyssiske hukommelse
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:02 #26
Den skrev også på et tidspunkt noget med at der var noget der ikke var installeret korrekt, men kan den gå sådan i spåner bare for det??
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:04 #27
Og hvad er det DCOM, den skriver en helvedes masse gange om i loggen, over system???
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:06 #28
Nå men jeg siger i hvert fald mange tak , for alle budende, og i skal nok få jeres point, jeg venter bare lige et par timer, og ser om der skulle komme flere bud på hvad f.... det kan være ;O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:12 #29
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:14 #30
har du en bootdisk med fdisk så prøv at boote på disketten og skriv i A:\fdisk /mbr
Det kunne tænkes at dit bootspor er ødelagt
Avatar billede resten Nybegynder
26. maj 2002 - 12:15 #31
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:18 #32
det må være et eller andet med DCOM, har du eksperimenteret med IIS
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:25 #33
Retaxes, computeren var helt ny installeret, og så er der lige blevet lagt et par programmer ind, og den blev slukket, så næste dag, ville den ikke starte op, uden at genstarte hele tiden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:27 #34
ok, så begynder det at hjælpe, et af programmerne laver ballade og det viser sig altid først ved genstart.

du må se om du ikke kan fjerne et program ad gangen og se om det hjælper.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:28 #35
hvad hedder de programmer?
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:29 #36
NEEEEEEEEEEJJJJ det er Ramene den er gal MED skift dem, Formater HD'en og Geninstaller så W2K (by the way W2K SKAL bruge 64 MB. ram)
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:30 #37
Det er et program som hedder Næsgaardmark.....det er et mark styringsprogram.

Men jeg holder nu stadig også på at der er noget galt med den harddisk, da den siger så mange mærkelige lyde.

Lige når den er startet op, før problemet, sagde den gagung gagung, gagung, et stykke tid.......det kan ikke være sundt he he
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:31 #38
IT-Suppoter prøv HVIS det R programmerne den R gal  med at logge ind som Administraot (hvis det ikke R den du bruger dagligt for så skal du bruge: DitNavn) så skulle den starte op ad sig selv !!!
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:32 #39
Dskytte......Den har 128, og jeg skifter dem også i morgen, men der er bare dokumenter inde i et program som der lige skal gemmes.
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:33 #40
T´ja lad mig gætte det R en maxtor (har samme problem, men det føre ikke til HD fejl og HD fejl fører ikke til  "blå skærm ved CD-rom boot) Måske skulle du bare Geninstallere !
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:33 #41
Dskytte.....skal jeg logge ind som administrator???....Men jeg kan jo slet ikke nå at logge ind som nogen som helst....den går jo i blå skærm, med det samme
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:34 #42
Det R ramene ingen tvil om det Dcom R foresten DirecX Comunication (så man ka spille multiplayer)
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:35 #43
Nå før log on prøv at trykke F8 ved start - Og vælg Fejlsikret tilstand og log så ind som Administrator !!1
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:35 #44
Dskytte....problemet er jo at den er helt  nyinstalleret......... Den blev formatteret fordi den kørte af helvede til...

Der står en maskine lige ved siden af, samme maskine, kører bare med 98, men den kører fremragende.....Men der har været problemer med den anden lige fra starten....
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:37 #45
Jeg prøver med nogle nye ram i morgen, og så håber jeg at man kan nå og gemme det der er lavet af rapporter, og så vil jeg geninstallere.
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:37 #46
Som Fks. ??? W2K skal måske bare geninstaleres lav en boot disk på den anden computer og boot fra den Formater HD'en og geninstaller HD'en NÅR du har skiftet ram (prøv at bytte ram mellem de 2 computere for at teste dem!!!)
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:38 #47
Sorry så ikke din kommentar !!
Avatar billede janlajer Nybegynder
26. maj 2002 - 12:42 #48
Enten har du ikke ram nok i den maskine ellers, Er  der fejl på en af dine ram blokke. Når W2K serveren lagre i den del af dine ram blokke som fejler genstarter den.
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:44 #49
janLajer <---- Jo men den kørte jo "fint", inden den blev formatteret, altså den kørte sløvt, men den kørte da ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:45 #50
jeg tror efteerhånden at det er din harddisk den er gal med som du selv er inde på, den må ikke lave de lyde der.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. maj 2002 - 12:46 #51
hvis den harddisk ikke er så gammel så få den byttet.

hvad hedder den harddisk?
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:48 #52
garantien er udløbet på comp...men der må vel være et par år mere på hd?
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:53 #53
Kan man ikke gå ind i tjenester, og lukke det der com+ ned.......eller styrer den en masse andre ting også.

Jeg skal jo bare lige ind og have gemt det der skal gemmes
Avatar billede dskytte Nybegynder
26. maj 2002 - 12:54 #54
Dcom DirectX SLET DirectX !!!
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 12:57 #55
Dskytte....jeg har læst lidt om Dcom...og jeg synes da ikke at det står nævnt nogen steder at det er det samme som DirectX
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 22:48 #56
takker for point

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. maj 2002 - 10:02 #57
retaxes det var nu ment som en komentar og ikke som svar så hvis du føler dig stødt var det nu ikke meningen.