Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 01:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få farver på mit tv med s-video

jeg har tilsluttet mit tv til min pc med et s-video stik. min pc står til at have 2 skærme en computer skærm og en tv skærm der er i forlængelse med computerskærmens skrivebord.
tv står til pal b eller pal g  s-video-out
der er bare ingen farver på tv'et
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2002 - 01:49 #1
dette er et kendt problem!
det er med 99% sikkerhed pga. dit TV ikke understøtter S-VHS?

Bruger du s-vhs til scart?
eller har du s-vhs indgang op TV'et?

hvis du bruger s-vhs til scart, så prøv at købe sådanne en s-vhs => composite, den koster ca 100kr hos din lokale radio/tv forhandler

http://www.trianglecables.com/1insvidsvhst.html
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 01:51 #2
Du kan altså kun se s/h?
Det er sandsynligvis fordi du skal bruge et composit kabel. jeg sad med samme problem forleden, men nu virker det som det skal. Købte et helt sæt for 195 kr. i Zitech. Kablet jeg købte var det her:
http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?330320254+NO/products/980251
Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 01:53 #3
mit tv har ikke engang scart jeg kører den over videoen med et scart. og så ind i tv'et med en normal analog.
men det har virket før. jeg fatter bare ikke helt hvad der sker nu
Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 01:58 #4
jeg har sådanne et stik der har et scart stik i den ende ende og i den ande ende er der 3 stik : et s-vidio stik og et jack stik og sådanne et "han" stik man man normalt har til at forbinde forstærkere til cd afspillere og sådanne noget.
men der er et pænt billed på tv'et bare ingen farver
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 02:00 #5
Er der nogen afgørende faktorer du kan have ændret på? Eller er det bare lige pludseligt opstået?
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 02:02 #6
Har du set efter om nogle af benene i scartstikket er blevet bøjet/beskadiget?
Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 02:04 #7
jeg har lige haft slettet alt og startet helt forfra. min pc var blevet fyldt med crab
Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 02:06 #8
aaahhh  fedt der var den sku tak skal du have. jeg kørte den jo over video'en så den sad uden på mit anlægs acart stik og den har åbenbart ike farver tak for hjælpen cooolll
Avatar billede flifoffer Nybegynder
25. maj 2002 - 02:09 #9
hey loonz hvordan giver jeg dig dine points
Avatar billede loonz Nybegynder
25. maj 2002 - 02:24 #10
Jeg har fået dem nu , takker :) :) , men men jeg forstår ikke helt det med anlægget? kan du ikke lige uddybe det lidt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2002 - 13:13 #11
filfoffer => øhh hvorfor skulle loonz have pointz, da hverken hans eller mit svar løst dit problem?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. maj 2002 - 08:29 #12
filfoffer => Hallo?