Avatar billede plexzel Nybegynder
22. maj 2002 - 18:40 Der er 7 kommentarer

Lyd på TvKort

Jeg har et terratec tvkort nu har jeg endelig fået det til at virke i win2k, men lyden er total lav...en der kan hjælpe :) ?
Avatar billede ducks Nybegynder
22. maj 2002 - 18:46 #1
har du prøvet at Dobbelt klikke på lyd ikonet nederst til højre i proccesslinien -> Egenskaber -> Aktivere dem alle -> og så prøve at se om du skulle støde ind i den rigtige ved at skrue lidt op og ned på dem alle sammen ?
Avatar billede plexzel Nybegynder
22. maj 2002 - 19:34 #2
Nops det er ikke det, det har jeg leget med :)
Avatar billede hub Nybegynder
22. maj 2002 - 21:20 #3
Bruger du TerraTv software?
Avatar billede plexzel Nybegynder
22. maj 2002 - 21:27 #4
hub, ja gør jeg..........jeg har prøvet et par forskellige hovedetelefoner nu og det er det samme - dog kan jeg i begge tilfælde hører meget lidt........why why why :) ?
Avatar billede hub Nybegynder
22. maj 2002 - 21:29 #5
Har du monteret det lille kabel der skal løbe fra lydudgangen på TV-kortet til LINE-IN på lydkortet? (Jeg kan ikke fr spm. se, om du snupper lyden direkte fra TV-kortet, for det kan man ikke)
Avatar billede plexzel Nybegynder
22. maj 2002 - 21:51 #6
hub, yesh det virker nu (inden jeg så svarret men svarret er rigtigt så lav et svar så du evt kan på pointsne.) Men mange tak - hvorfor er det jeg ikke kan hører en "skid" når jeg har hovedetelefonerne direkte i tv kortet ?
Avatar billede hub Nybegynder
22. maj 2002 - 21:54 #7
Det er fordi TV-kortet ikke har indbygget forstærker, men kun leverer et signal der skal forstærkes yderligere via lydkortet.

Prøv evt at kigge på www.dscaler.org. Dscaler et et fantastisk freeware TV program med en langt bedre billedkvalitet end Terratec's software. Programmet understøtter Terratec kort og kan ligge  på maskinen samtidig med originalprogrammet..