Avatar billede nph12 Nybegynder
22. maj 2002 - 13:16 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Batch

Hej
Hvordan kan jeg batche flere hundrede billeder (billederne skal konverteres til gif format og gøres mindre)

Hvilke programmer er gode til det? Og hvordan gør jeg det?
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 13:18 #1
Photoshop - først optager du en command - derefter går du i files/batch og vælger in & out-mapper og starter din optagede command
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 13:19 #2
rettelse files/automate/batch
Avatar billede hundevennen Nybegynder
22. maj 2002 - 13:20 #3
hent Irfan view på Tucows - fedt lille freewareprogram der kan det du efterlyser
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2002 - 13:23 #4
http://www.atalasoft.com/EyeBatch/

Et lidt billigere alternativ end Photoshop - men med de ønskede funktioner.
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. maj 2002 - 13:35 #5
superior>> Jeg er ikke helt stærk i Photoshop endnu, men hvordan optager jeg en command???
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 13:38 #6
i "actions" fanebladet laver du en new action. Det bliver så en ny mappe. Klik på mappen og vælg optage (den lille runde) knappen i action-fanebladet.
når du er færdig trykker du stop (den lille firkant)
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 13:41 #7
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. maj 2002 - 13:53 #8
superior>> Jeg har fundet "actions" fanebladet m.m. Hvordan indspiller jeg en command, der konvertere mine billeder til gif format og laver billederne mindre(Image size)
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 13:57 #9
når du har lavet en NEW COMMAND skal du bare lave det første billede, som du vil have dem alle til at blive - og så stopper du optagelsen - og kører files/autmate/batch
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. maj 2002 - 14:02 #10
Nu begynder det at ligne noget. Vil sidde og lege lidt med det i aften.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
22. maj 2002 - 14:03 #11
meget nemmere i Irfanview
Avatar billede Jman Praktikant
22. maj 2002 - 14:04 #12
held og lykke med det
Avatar billede teit Nybegynder
22. maj 2002 - 16:54 #13
->hundevennen
Hvordan kan Irfanview gøre det?
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. maj 2002 - 21:19 #14
Nu har jeg fundet leget lidt med det. Jeg har fundet ud af, hvordan jeg laver billederne mindre og konventere dem til gif format.

Jeg har bare lige et lille spørgsmål til. Når man får Photoshop til at køre ens batch, kommer der menuen "JPEG Options" (hvilken kvalitet det skal være) frem i mellem hvert billede den laver.

Hvordan laver jeg det sådan at menuen "JPEG Options" ikke kommer frem?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
23. maj 2002 - 11:22 #15
Teit - klik file - batch conversion og klik advanced options - så kan man omdøbe til gif eller fra jpg til gif o.s.v. og samtidig ændre størrelse f.eks 100 x 100 til 150 x 150 osv.
Avatar billede lee Nybegynder
23. maj 2002 - 12:26 #16
http://www.pspgrafik.dk/fagudtryk/convert.htm

Paint Shop Pro koster under 1000 kroner.. og her kan du batche alt du vil ;o)

/Lee