Avatar billede motu Nybegynder
22. juli 2000 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Template

Jeg er begyndt at arbejde lidt med photoshop, og laver lidt templates altså grafisk design af hjemmesider. Når jeg så skal indsætte templaten i html, hvad skal jeg så gøre?, den skal jo fylde browseren ud. Skal jeg indsætte templaten som bagrund? eller hvad?. Har lavet et eksempel på : http://dev.null.dk/~motu/

Den har jeg så lavet til 1024*786 og sat den ind som bagrund. Og det
er jo logisk at det kommer til at se underligt ud, hvis man skifter opløsning.
Avatar billede razor Nybegynder
22. juli 2000 - 22:44 #1
http://razor.dk/bash.jpg

del dit billede op i flere små billeder.. kig på oven nævnte.. du kan bruge. nogle af dem egner sig bedst som baggrundsbilleder. Lav nogle tabeller og sæt dem derind
Avatar billede motu Nybegynder
22. juli 2000 - 23:38 #2
razor>> hvad bruger du til at klippe billederne ud
med?
Avatar billede razor Nybegynder
22. juli 2000 - 23:38 #3
photoshop..
Avatar billede razor Nybegynder
22. juli 2000 - 23:40 #4
Avatar billede dannyqul Nybegynder
23. juli 2000 - 03:11 #5
du kan jo skære billedet ud i små stykker som Razor har vist og så lave det sådan.
Den overste grå bjælke laver du 5 pixels bred og søtter den som baggrund.
og det samme med den rodtette bjælke.
og så skære du logoet med rundnigen (der hvor den vandrette og lodrette mødes) og sætter det hele ind i en tabel
som her
http://www.funz.dk/dwweb/bash/index.htm
du må gerne bruge den.
Avatar billede dannyqul Nybegynder
23. juli 2000 - 03:12 #6
så passer den også til alle opløsninger