Avatar billede minirikke Nybegynder
21. maj 2002 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

rulle vindue

Er der nogen der kan hjælpe med den færdige kode, så jeg kan få et rulle vindue (reklame) som de har på webbyen til Oelsted.dk?

Det skal være nede i ca. 5 sek. og derefter rulle op igen.

Det må gerne fylde så meget at, når det er nede, så er alt indhold på forsiden dækket. Dog ikke det hvide baggrund
Avatar billede gryn Nybegynder
21. maj 2002 - 15:19 #1
Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig, men jeg mener, det ville være federe, hvis boxen bare kom frem uden at rulle ned. Se eventuelt http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/dhtmlad.htm
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 15:23 #2
200 point for et link. Tag jer dog sammen.
minirikke, hvorfor tager du ikke bare den Oelsted.dk bruger. Jeg kan dårligt forestille mig at det er en de selv har lavet.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 15:28 #3
mener du politiken eller den under kalender?
Avatar billede gryn Nybegynder
21. maj 2002 - 15:30 #4
=maddog= -> Slap dog af!
Hun behøver da ikke give mig 200 pont for det. Der kommer for resten ikke nogen rekleme hos mig, når jeg går ind på oelsted.dk.

Desuden kan et link da være lige så godt, som noget andet!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 15:37 #5
well. jeg er kold som is.
Avatar billede minirikke Nybegynder
21. maj 2002 - 17:00 #6
Vinduet skal ikke bruges til reklame for en varer, men derimod til at vise et budskab/eller en begivenhed i byen.
Den skal retteligt helst kun rulle ned over billedet på forsiden af
www.oelsted.dk
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 17:06 #7
well. jeg kan ikke se nogen rul-ned reklame på oelsted.dk. beklager. jeg har prøvet at åbne den i IE6 og NS6.2
Avatar billede minirikke Nybegynder
21. maj 2002 - 17:09 #8
Der er ikke noget galt hos dig. Der er INGEN rul-ned reklame på oelsted.dk.
Der står øverst, at oelsted.dk GERNE VIL HAVE en rulle-ned reklame noget lignende som den hos Webbyen.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 22:23 #9
Et lille hurtigt eksempel:

<html>
<head>
<script>
t = -300; //Placeringen af din div!

ct = t;
function rulned() {
if (ct < 0) {
ct += 10;
toppos(ct);
setTimeout("rulned();",50);
}
else {
toppos(0);
setTimeout("rulop();",3000); //Antallet af millisekunder før banneret går op igen!
}

function rulop() {
if (ct > t) {
ct -= 10;
toppos(ct);
setTimeout("rulop();",50);
}
else toppos(t);
}

function toppos(pos) {
if (document.getElementById) document.getElementById("ruller").style.top = pos;
else if (document.all) document.all.ruller.style.top = pos;
else if (document.layers) document.ruller.top = pos;
}
</script>
</head>
<body onLoad="rulned();">
<div id="ruller" style="background-color: yellow; width: 500; height: 300; position: absolute; left: 200; top: -300;">
<center>
<font color="red" size="7" face="Tahoma">Meget irriterende besked (kunne for sin vis også være HTML)</font>
</center>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 23:48 #10
kræver at browseren understøtter getElementById, men ellers meget lig sourcen på webbyen.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
21. maj 2002 - 23:49 #11
/me vrøvler. udemærket phoenixv.