Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 19:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Et par spørgsmål.....

Jeg har fået et par fejl på min computer - og har heldigvis lige fået lavet mit internet.

For det Første kommer den med en masse gule ! inde i egenskaber for System.
Den Første: Standartdiskettecontroller - den siger at driver er ikk virker med mindre den bliver opdateret, men Hvordan?Hvor skal jeg få driveren fra?

Den siger det sammen med Standart IDE/EDSI-Harddiskcontroller.

Til sidst er der så lige : Avanceret konfiguration og strømforsyningsbrugerflade (ACPI) BIOS - Den siger at: "Windows kunne ikke indlæse Driveren til denne enhed, fordi computeren rapporterer to ACPI.SYS bustyper.
(Code 2.) "
den siger også at jeg skal skaffe en opfdateret driver. men hvor? og hvordan?

P.S. Win98 kan hellere ikk finde mit cd-rom drev..

Håber der er nogle som kan hjælpe..??

Avatar billede the_email Nybegynder
20. maj 2002 - 19:25 #1
Alle de gule(!) trykker du på og trykker så fjern, så kommer der en advarsel op og du trykker Ok.

Genstart så og lad Win prøve at inst. dem igen.

TheEmail
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 19:31 #2
Ja, nu blev de fjernet - men d løste ingen problemer den kan stadig ikke finde mit cd drev. og uden det kan jeg ikk installere lyd osv....
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 19:40 #3
Og Win inst. hellere ingen ting.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 19:42 #4
the_email>Svar var ikke helt forkert. Følg det men genstart computeren i fejlsikker tilstand inden du fjerner enhederne.
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 19:43 #5
Lidt for sent nu hvor jeg har fjernet dem.....
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 19:45 #6
nope do it again. Genstart i fejlsikret tilstand.
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 20:15 #7
Hvordan får j mit cdrev frem - den finder ikke den lige meget hvad jeg gør--
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 20:23 #8
Det hjælper ikke med Fejlsikret tilstand.
De gule ! som er i Ikke-fejlsikret tilstand - er der ikke i fejlsikret tilstand...
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2002 - 20:25 #9
Nej men fjern dem alligevel.
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 20:31 #10
Lav en Load Setup Defaults i din bios.
Opdater evt. bios til nyeste version.

Har du installeret driverne til bundkortet? (VIA, Intel, SIS, Ali osv.)
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
20. maj 2002 - 20:45 #11
kan ikke installere dem så længe mit cdrev ikke virker j har d hele på cd...
Avatar billede makse Nybegynder
20. maj 2002 - 21:28 #12
Du kan evt. hente de nyeste version på http://www.tweakup.dk/filer/chipset.htm