Avatar billede mglarsen Nybegynder
21. juli 2000 - 19:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er Z:-drevet reserveret???

Hej!
I logon-scriptet på min NT4-server, har blandt andet linien

net use z: \\\\server\\drev

Denne linie vil den ikke godtage, da den skriver at Z: i øjeblikket er
NETLOGON - det lokale enhedsnavn Z: bruges allerede.
Reservere NT drevbogstavet Z: til logon så man ikke kan bruge dette som
netværksdrev? Hvis jeg net user efter logon, kan jeg sagtens bruge Z:

Jeg har prøvet at starte logon scriptet med NET USE * /DELETE, men så kører
loginscriptet slet ikke. Det burde man da kunne eller hva\'??

På forhånd tak!
Avatar billede hojben Novice
21. juli 2000 - 19:35 #1
JA, Z: er reserveret netop til logonscripts. Men det er kun under login at (uden du ser det) z: bliver mappet af det system som logger på.
Avatar billede mglarsen Nybegynder
22. juli 2000 - 11:29 #2
OK, men burde jeg ikke kunne slette de shares som brugerne evt. sev har oprettet ved noget ligninde NET USE * /DELETE???
Avatar billede hojben Novice
22. juli 2000 - 11:38 #3
burde virke...

NET USE * /DELETE /YES
Avatar billede mglarsen Nybegynder
22. juli 2000 - 14:29 #4
Jamen det gør det ikke. Alt efter denne kommando bliver ikke udført - er det ikke fordi den også sletter z: som er reserveret?
Avatar billede hojben Novice
22. juli 2000 - 14:50 #5
lad være med at mappe z: i dit login script så burde du kunne slette alla mappings !
Avatar billede mglarsen Nybegynder
22. juli 2000 - 22:07 #6
Det virker ikke!
Avatar billede hojben Novice
23. juli 2000 - 18:20 #7
start med at slette alle mappings:
NET USE * /DELETE /YES

i næste linje kan du så mappe z: \\\\server\\netlogon

og til sidst smide linjen:

NET USE Z: /DELETE /YES

Ind.. så sletter du ALLE mappings, opretter mapping til netlogon igen og sletter den til sidst.
Avatar billede mglarsen Nybegynder
16. august 2000 - 14:51 #8
Den holder heller ikke. Jeg har droppet at slette eksisterende shares og jeg har droppet at mappe z:-drevet... Så kører det, men jeg fatter ikke, hvorfor det ikke virker - det gør det jo i masser af virksomheder rundt omkring...