Avatar billede TritonTCN Praktikant
20. maj 2002 - 11:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dyndns.dk og Firewall

Hejsa
Jeg har en dyndns.dk konto og kører med Norton Personal Firewall 2002, men når jeg sidder ved min computer og prøver at pinge min dyndns.dk konto kan den ikke pinge den, men når firewall´en er slået fra er der ikke noget problem. Hvordan konfig. jeg min firewall til dyndns.dk?

På forhånd tak
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 11:46 #1
åben norton internet security...
Options -> internet security
Advanced options
Under web fanbladet kan du nok finde Dyndns.dk og se hvad der er tilladt og ikke tilladt!
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 11:47 #2
upp mente ikke internet security! bare Norton firewall!
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 11:48 #3
når du pinger får du så:
Request Timed out?
Avatar billede TritonTCN Praktikant
20. maj 2002 - 11:50 #4
Jeg har desværre ikke noget som hedder Internet Security, men under Internet Zone control har jeg tilføjet mit dyndns.dk navn, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 11:58 #5
Jeg skal lige se om jeg har forstået det rigtig:

Du har en server med en hjemmeside/et eller andet?
og så har du en dyndns konto til den!
Hvor har du firewall? på serveren eller den computer du pinger fra?

Hvad siger den når du prøver at pinge den?
Avatar billede TritonTCN Praktikant
20. maj 2002 - 12:00 #6
Jeg får timeout, men når jeg slå min firewall fra virker det fint nor at pinge den. Jeg bruger bare min dyndns konto til at fange min ip. Min ip er dyn. Ikke andet end det.
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 12:27 #7
Jeg tror næsten ikke at man kan sætte en firewall til at tillade ping?
prøv eventuelt at sætte sikkerheds niveauet ned...
Avatar billede TritonTCN Praktikant
20. maj 2002 - 12:33 #8
Jeg kan godt pinge hjemmesider som feks www.dr.dk, men bare ikke mitnavn.dyndns.dk, men når slå min firewall fra virker det fint nok.
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 12:44 #9
Dyndns.dk skal jo hente Ip'en fra dig før du kan "pinge den"!
Avatar billede nicidem Nybegynder
20. maj 2002 - 12:46 #10
Men er det så vigtigt du kan pinge den?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2002 - 12:52 #11
Kan du pinge andre?

De fleste firewalls tillader ikke icmp pakker at passere. ICMP pakker bruges af hackere til mange af de helt grundlæggende forberedelser til angreb og andet, derfor er det ret fornuftigt at stoppe dem. Hvis du slet ikke kan pinge ud gennem din firewall og man heller ikke kan pinge dig udefra, vil det være det der er problemer. Du bør ikke fjerne denne begrændsning, det vil fjerne noget helt grundlæggende i din sikkerhed

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede TritonTCN Praktikant
20. maj 2002 - 17:09 #12
Hvis du tænker på om jeg kan pinge andre dyndns.dk med firewall slået på. Ja det kan jeg godt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. maj 2002 - 17:20 #13
Nej jeg tænker på at pinge andre maskiner på den anden side af firewallen. Jeg kan ikke lige gennemskue hvor firewallen sider i forhold til de maskiner du kan pinge, men jeg er ret sikker på at det er her problemet ligger. Kik på fine firewall regler