Avatar billede skumpaq Nybegynder
20. maj 2002 - 01:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IIS+PHP

Hvordan får jeg PHP til at virke på IIS????

Kender intet til IIS overhovedet!

Skifter også kun fordi at Apache kører elendigt på XP......
Men hvis nogen kan få Apache til at funke på XP vil det være fint! :)
Avatar billede skumpaq Nybegynder
20. maj 2002 - 01:23 #1
Glemte at skrive, at apache kører på XP, desværre bare USTABILT!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 01:36 #2
Du henter simpelthen PHP installeren til windows, så fikser den det helt af sig selv...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 01:40 #3
http://www.php.net/distributions/php-4.2.1-installer.exe

Du behøver ikke lukke IIS ned først - Bare installér.

Udover selve serverroden (Inet pub) - Så kan du højreklikke på hvilken som helst mappe og vælge "Webdeling" for at de kører. Når du så vil afvikle/teste, så åbner du IIS, finder mappen med filen, højreklikker på den og vælger "gennemse" eller du bruger localhost....

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 01:41 #4
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 01:41 #5
I øvrigt har jeg anyway ingen problemer med Apache på XP...
Avatar billede sukos Juniormester
20. maj 2002 - 09:57 #6
Jeg har heller ingen problemer med apache på XP.
Dog synes jeg at kunne "fornemme" apache2 er mere krævende end tidligere versioner.
Men det er nok mere et spm. om opsætningen af apache.
Avatar billede skumpaq Nybegynder
20. maj 2002 - 12:27 #7
Okey, hvis jeres apache kører OK på XP, hvad kan der så være galt med min?

Det min gør, er at den bare går død når den har lyst....Og så "liver den op igen" hvis i forstår..?!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 12:28 #8
Ehe nej ikke helt. Er det i forbindelse med at du gør noget specielt??
Avatar billede skumpaq Nybegynder
20. maj 2002 - 12:30 #9
Jeg tror det sker når jeg sidder og roder i den nyeste phpmyadmin....Men er ikke sikker.....
Jeg bruger mysql softwaren fra www.mysql.org, version 3,23 49
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2002 - 12:33 #10
Jeg ved at hverken sukos eller jeg ej heller har problemer med mySql på XP. Hvis du har problemer kunne det som han foreslår være opsætningen af din Apache, men der må han selv tage over - Det er hans domæne :))

/Nikolaj
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2002 - 07:05 #11
Er det version 2 af apache?
Har oplevet det et par gange faktisk, men det var når jeg skulle se en
<?php phpinfo(); ?>
Hvis det er 2'eren, kunne du af installere og lægge 1.3.24 ind istedet.
Avatar billede skumpaq Nybegynder
22. maj 2002 - 07:10 #12
...Arbejder på sagen... :o)