Avatar billede cozen Nybegynder
19. maj 2002 - 23:58 Der er 14 kommentarer

Kan pinge alle incl. router, på netværk, men én comp. kan ik !

Hejsa

Jeg har nomalt lidt styr på netværk, men her er jeg løbet ind i et mærkeligt problem.

Jeg har Cybercity som udbyder, og har en Cisco677

Her tre computer på intranet med en HUP, som er opkoblet til Ciscoen.

Har så lige købt en ny stationær, som jeg selv har samlet: P4 1,6  ASUS P4S533 med lyd og netkort, andet er irelevant."tror jeg  :-)"

Så jeg lagde XP på og gjorde som altid. Driver og alt det der.

Jubii  tænkte jeg, så ville jeg lige opdateret min Norton, men jeg kunne ikke komme online.

Hmm mærkeligt.
Så fik den lige en ipconfig/all
Fik lokal ip  10.0.0.3      OK !!!
så jeg pingede de andre computere på lokalnettet  og ok det gik fint.
så pingede jeg routeren  det gik fint.

men jeg kan ikke pinge noget ude på den anden side af routeren "WWW"

Prøvede så med et pci netkort men samme resultat.
sådan ser min ipconfig/all ud på dem der virker:

C:\Documents and Settings\Steffen>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : BLICHER
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Peer-to-peer
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : PCMCIA Fast Ethernet Attac
ed Port PC Card
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-E0-98-95-2B-EF
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 19. maj 2002 22:18:04
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 19. maj 2002 22:36:04

men på den NY computer er Nodetype = Ukendt

Men tror det er nomalt.

Jeg giver point og STÅR i gæld til dig hvis du løser mit problem :-)

Håber der er en der kan hjælpe mig
HYGGE

Ps. har også prøvet og pinge DNS-serveren 212.242.40.3
det kunne den ikke.

Avatar billede gathond Nybegynder
20. maj 2002 - 09:14 #1
Du har ikke nogen regler i routerens NAT table der gør at den kun kører NAT for bestemte IP'er på lokal nettet?,
noget helt andet er om den nye maskine har fået en default gw af DHCP serveren?
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. maj 2002 - 09:43 #2
Prøv at slå den indbygget firewall fra.... synes det lyder lidt underligt.. :)
Avatar billede sts2002 Nybegynder
20. maj 2002 - 10:04 #3
Har du fået noget ud af at slå firewallen fra ??
Hvis det ikke gav noget, synes jeg at du skal prøve at forny dit netkortopsætning. ipconfig /renew
Avatar billede sts2002 Nybegynder
20. maj 2002 - 10:07 #4
Evt kan du prøve at køre en ipconfig /registerdns for at opdatere dine DNS rettigheder. :-)
Avatar billede cozen Nybegynder
20. maj 2002 - 10:11 #5
Takker for svarene. Jo der er NAT table på ip 10.0.0.3, så den kan køre ftp-server. At den ny computer har ip 10.0.0.3 er et tilfælde, da jeg har prøvet og fastsætte den til de andre lokale ip´er.

Default gw af DHCP serveren,  10.0.0.1

Firewallen er fjernet, ellers kunne jeg ikke pinges.
Avatar billede sts2002 Nybegynder
20. maj 2002 - 10:16 #6
Den klassiske ??  Du har sørget for at "vinge" Automatisk Reg. af i egenskaber for din internet forbindelse under LAN-instillinger..  Har før set at nogle får overset denne lille vigtige detalje.
Avatar billede cozen Nybegynder
20. maj 2002 - 19:41 #7
hejsa

ja jeg har prøvet både med og uden. Hulk  jeg skriver hvid der sker nogen forandring
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 19:52 #8
Har lige pinget DNS-serveren 212.242.40.3 ok - har du fast IP?
Ellers måske ipgonfig /release og bagefter ipconfig /renew
Whatever......
Avatar billede cozen Nybegynder
20. maj 2002 - 20:11 #9
Hejsa

Jeg har nu også prøvet det sidste, igen, men uden held.
Kan alt på lokalnettet, men ikke komme igennem routeren, med denne computer.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:15 #10
Går du gennem den rigtige port på Routeren?
Avatar billede cozen Nybegynder
20. maj 2002 - 20:36 #11
Jeg skal da ikke nogen steder angive hvilken port jeg bruger for at gå på nettet !!!!!

Den port er vel fastsat af windows ?????
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
20. maj 2002 - 20:53 #12
Jeg forstår at du bruger en HUB (Switch) sammen med Routeren. Jeg har selv både det ene og det andet og min Router er konfigureret af TDC Zillion Erhverv, bl. a. med en port til terminalserver til den ene af computerne. (Port 8903)
Jeg kan ikke liiige se løsningen men vil tænke lidt over det.
Avatar billede sts2002 Nybegynder
20. maj 2002 - 21:06 #13
Sig mig kører du med et crosset kabel ?? på den nye pc..
Gå alle dine instillinger igennem igen,, skift netkort og kabel fra en pc, hvor det virker og vær sikker på alle instillinger er som de skal være.
Avatar billede cozen Nybegynder
21. maj 2002 - 00:27 #14
Hej alle

Jeg har formateret og startet forfra. så kunne jeg pinge DNS-serveren, men 50% gik tabt. nogle gange 75% andre 25% men aldrig 100% ok
så genstartede jeg for at se om det hjalp, men ak nej, nu kunnd der ikke pinges ud over routeren igen. med samme indstillinger.

Jeg prøvede så med et k56 modem og det går fint. jeg kan også stadig lokalt med LAN.

Jeg må så se i øjene, at det sgu´ nok er en Hareware fejl. Mit nye bundkort. der må altså være en lille løs forbindelse et sted. Øv ØV købte det over nettet hos,CompuMail i Århus N.

Nu må vi se hvad de siger.

Fortæller jer alle resultatet.

Ellers tak endnu engang.