Avatar billede netsjov Nybegynder
19. maj 2002 - 23:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HD fejl ved setup

Jeg er ved at installere en Windows NT server på en computer med en IDE disk. Når jeg har indlæst 3. diskette giver den mig følgende fejl meddelse:

"Setup is unable to locate the hard drive partition prepared by the MS-dos portion of setup.

When you run the MS-DOS windows NT setup program, you must specify a temporary drive that is supported by windows nt"

Min harddisk er formateret til fat32, skal det være NTFS eller hvad er det galt?

(Jeg har valgt 60 point fordi jeg har skrevet et lang indlæg, og jeg tror at det er et svært såørgsmål)

Mvh
Anders Lund
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. maj 2002 - 23:24 #1
køre du SCSI?
Avatar billede darkside Nybegynder
19. maj 2002 - 23:25 #2
Det skal være fat og ikke fat32 eller ntfs :)
Avatar billede darkside Nybegynder
19. maj 2002 - 23:26 #3
Windows NT understøtter ikke fat32 diske under install, du skal ha formateret din disk som fat16 stedet for.
Avatar billede netsjov Nybegynder
19. maj 2002 - 23:29 #4
>>rkhdk:  det er en ide disk, som jeg også skriver.
>>darkside: Hvordan formatere jeg til fat16 fra dos (win98 startdisk)?
Avatar billede darkside Nybegynder
19. maj 2002 - 23:31 #5
netsjov, når du bruger fdisk skal du sige nej til understøttelse af store diske, jeg mener at NT har en grænse på 2 GB til selve C drevet.
Avatar billede netsjov Nybegynder
19. maj 2002 - 23:36 #6
Hva. må c drevet ikke være større.. Mærkeligt, men jeg må godt partionere min harddisk på 8 gb så c bliver på 1,5Gb og d bliver 6,5, ik?
Avatar billede darkside Nybegynder
19. maj 2002 - 23:37 #7
Jo det skulle der ikke være noget galt i :)
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. maj 2002 - 18:35 #8
det hjalp tak.
jeg er dog løbet ind i et andet ptoblem, men jeg prøver selv først.
Avatar billede netsjov Nybegynder
20. maj 2002 - 18:35 #9
forresten darkside, vil du svare så jeg kan give dig point.
Avatar billede darkside Nybegynder
20. maj 2002 - 20:07 #10
Svar :)
Avatar billede darkside Nybegynder
21. maj 2002 - 00:42 #11
Takker for points :o)

/DarkSide