Avatar billede mystic Nybegynder
19. maj 2002 - 16:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PCI og AGP Justerring

Jeg har et MSI K7T266 Pro2.
Kan man justere på AGP og PCI???
Altså kan man skrue ned på det???
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2002 - 16:30 #1
Din CPU HOST CLOCK er 133MHz, den interne BUS HOST = 266. PCI default 33MHz, dvs 1/4 af CPU HOST, AGP default 66MHz, dvs 1/2 af CPU HOST.
Det bør fremgå af bundkortmanual om du kan justere PCI og AGP med andre faktorer, såfremt du øger FSB (overclocker) og ønsker at bevare PCI og AGP så tæt som muligt til deres default værdier.
Avatar billede mystic Nybegynder
19. maj 2002 - 18:36 #2
k. Jeg tror ikke det står i min Manual.
men tak for hjælpen
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2002 - 22:35 #3
Det fremgår ikke af manualen at PCI og AGP speed kan sættes uafhængig af FSB. Ifølge side 80 kan alene FSB justeres.

For en 100MHz FSB CPU kan justeres i intervallet 100 - 120, og er der installeret en CPU til 133 FSB kan der justeres i interval 133 - 164.
Der kan altså overclockes på FSB inden for de nævnte intervaller. Men PCI og AGP ændres med samme faktor som FSB.
Avatar billede mystic Nybegynder
19. maj 2002 - 22:41 #4
det vil sige at man ikke kan sætte bussen ned på AGP og PCI???
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2002 - 22:51 #5
Ja, korrekt. De kan ikke sættes ned. Omvendt følger de med op, når/hvis du overclocker FSB. - Tak for point.
Avatar billede mystic Nybegynder
19. maj 2002 - 23:08 #6
så lidt
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. maj 2002 - 23:10 #7
Man kan da bare sænke FSB og hæve multiplieren... Så vil man da stadig ha' samme hastighed på CPU'en, men mindre hastighed på soklerne (PCI og AGP)

- Rasmus!
Avatar billede mystic Nybegynder
19. maj 2002 - 23:48 #8
Ja. Men jeg har ikke Unlocked min AMD XP endnu.
Men vil snart prøve tror jeg :)
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
19. maj 2002 - 23:53 #9
Burde du ikke kunne underclocke din processor, også selvom den ikke er låst op?

- Rasmus!
Avatar billede mystic Nybegynder
20. maj 2002 - 11:56 #10
hvad vil det sige Rasmus???