Avatar billede dth Nybegynder
18. maj 2002 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Selectbox

Findes der ikke en attribut til en selectbox som gør at man også kan skrive i den?? (I tilfælde af at option'en ikke findes..)
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 14:59 #1
nej.
Avatar billede kerberos Nybegynder
18. maj 2002 - 15:49 #2
Desverre mangler denne funksjonen... Jeg skulle ønske den var der selv, men det var ikke jeg som lagde webstandardene :P

Tre alternativer kan være:

a) Ha et alternativ ved navn "Annet", og en tekstboks der du skriver "Hvis du valgte annet, skriv her".

b) Et tekstfelt ved navn Legg til, og en knapp ved siden av, som ved hjelp av JavaScript lar deg legge til en option.

c) Sjekk med server side script i hvilke tilfeller Annet ble valgt, og skriv noe sånn som "Jeg la merke til at du svarte Annet på følgende spørsmål. Vennligst utdyp:" på resultatsiden. Der har du tekstfelt folk kan skrive i.

Et annet alternativ er jo selvsagt å bare ha tekstfelt i første omgang...

Kerberos
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2002 - 11:26 #3
Du kan selvfølgelig også designe din egen popup-box og gøre den funktionel med JavaScript. Men det er en større omgang. Hvis du er interesseret i det, kan jeg da prøve mig frem. Men som sagt tager det en farlig tid, og det er efterhånden en mangelvare for mig! :)
Avatar billede dth Nybegynder
19. maj 2002 - 13:23 #4
Det behøver du ikke.. Ellers mange tak.. :-)

Jeg finder på noget andet...

Spørgsmålet lukkes