Avatar billede sumper Nybegynder
18. maj 2002 - 00:47 Der er 9 kommentarer

Mærkelig bug

Alle mine jpg og jpeg er blevet til Windows script filer, der stadig har deres respektive filnavne. De fylder alle 11,8kb og kan ikke åbnes. Nogen der har nogen andelse om hvad denne bug kunne skyldes?
Avatar billede kapla Nybegynder
18. maj 2002 - 00:49 #1
Du har virus.
Avatar billede sumper Nybegynder
18. maj 2002 - 00:50 #2
ikke noget specielt godt svar, hvilken virus skulle det være, oghvor skulle den være kommet fra.
Avatar billede kapla Nybegynder
18. maj 2002 - 00:54 #3
Avatar billede prodic Mester
18. maj 2002 - 00:56 #4
Du er nok ramt af en LoveLetter-variant, og dine billedfiler er desværre tabt for evigt - surt men sandt.
Avatar billede sumper Nybegynder
18. maj 2002 - 00:58 #5
det har jo ikke noget med den virus at gøre... desuden har jeg ikke fået mails fra nogen jeg ikke kender
Avatar billede prodic Mester
18. maj 2002 - 02:21 #6
Er det kun jpg/jpeg-filer der er lavet om?
Hvad er den præcise filendelse på filerne? Har du skjult kendte tilendelser i XP?
Og slutteligt - har du brugt et antivirusprogram, evt. en online udgave af en. F.eks. housecall.antivirus.com eller www.antivirus.dk?
Hvis ja - gav det noget resultat?
Avatar billede peet-49 Novice
18. maj 2002 - 09:44 #7
Højreklik på en af dine jgp-filer, og åben med. Det skal være et program, der er i stand til, at håndtere billeder-windows billed og fax f.eks.
Avatar billede msbw Nybegynder
18. maj 2002 - 10:58 #8
du skal gå op i funktioner>mappeindstillinger>vis så er der en der hedder "skjul filtypenavne for kendte filtyper" fjern fluebenet ved den, og prøv at ændre dine script/billed filers endelse tilbage til JPG, så burde det virke.
Avatar billede padde Nybegynder
18. maj 2002 - 11:31 #9
(Lille info: I så fald, at det er en loveletter virus, må du IKKE genstarte... hver gang du genstarter, sletter den flere billeder)