Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 23:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af sys. filer

Hvordan kopierer jeg system filerne under Win200 til en diskette? Jeg skal have lave en jeg kan boote op fra.
Tilsvarende format a: /s under 95/98
Avatar billede kick Nybegynder
17. maj 2002 - 00:02 #1
www.bootdisk.com

Og hent en disk
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2002 - 00:22 #2
Problemet er at jeg kører med NTFS på harddisken - så en almindelig bootdisk virker ikke. Det jeg leder efter er ikke disketterne til at initialisere installationen af Win2000 - jeg mangler en almindelig opstartsdiskette til DOS med CD-rom support.
Avatar billede kick Nybegynder
17. maj 2002 - 00:32 #3
Åben stifinder put en disk i drev a under der hvor du formater
er der noget som hedder opret en ms-dos startdisk.

den kan du boot fra

Virker under Win Xp Pro som jeg køre med som NTFS
Avatar billede onki Nybegynder
17. maj 2002 - 01:03 #4
Hvad er det du vil?

Vil du lave en diskette til at starte din eksisterende win2000?
Vil du have en diskette til at starte en installation fra?
Vil du bare kunne boote ind i dit nuværende system?

Jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet.
Avatar billede martens Guru
17. maj 2002 - 01:04 #5
du kan ikke oprette bootdiskettter under 2000 som du kan under XP
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. maj 2002 - 01:14 #6
martens> man kan godt lave et sæt på 4 disketter til at installere på.

De kan pakkes ud fra CD'en under makeboot mappen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. maj 2002 - 01:18 #7
helt nøjagtigt ligger de i mappen Bootdisk og filen der laver disketterne hedder Makeboot.exe
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 06:35 #8
Er enig med onki.... hvis du vil formatere disken, må det være fordi du vil geninstallere Windows 2000 (eller XP).

Du skal blot boote op åp din Windows 2000(XP) CD og starte installationen der. Den giver nemlig mulighed for at partitionere og formatere din harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2002 - 10:32 #9
kick --> Det virkede ikke, kan kun formatere disken.
onki --> Det jeg mangler er en disk som jeg kan bruge til boote i dos udenom mit styresystem. Skal bruges til at kører Norton Ghost ind - så jeg kan læse image ind eller ud. Norton Ghost vil nemlig ikke kører under 2000.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 10:57 #10
radich> Der findes et progra (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml) til at læse NTFS under DOS. Dette virker også, men man kan kun LÆSE NTFS drev i freeware versionen. Det koster hvis du også skal kunne skrive.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 10:59 #11
Du behøver ikke at kunne læse NTFS i DOS, for at lave et image af en NTFS partition med ghost.

Men du skal selvfølgelig have adgang til NTFS, hvis du skal lave en image fil, som skal gemmes på en NTFS harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2002 - 12:36 #12
goulduck --> hvad skal jeg ellers gøre - ghost kræver at jeg laver en bootdisk med ghost på og jeg kan ikke få system filerne med over på disketten??
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 12:41 #13
radich> Det kommer an på hvad du skal med Ghost.

Skal du lave et image eller skal du indlæse et image?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2002 - 14:04 #14
Jeg skal jo gerne kunne begge dele - først skal jeg have lavet et image af min nuværende indstillinger og så skal den fremover kunne indlæses når jeg trænger til at få startet forfra.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2002 - 14:11 #15
Ok - og dette image, skal det gemmes på et NTFS drev?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2002 - 14:29 #16
ja - det skal det jo helst :)
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:28 #17
Jeg tror ikke man kan lave opstart disk fra win2000. Du skal lave repair disk til din windows OG du skal lave når du installere win2000. Du skal ikke bruge andres repair disk på din win2000, hvis du gør det, så skal du sige favel til din win2000 i din pc. Hvis du problemer så bruge f8 log på i fejlskri. tilstand med administrator, efter du har logget på skal du genstarte din pc. Det kan godt være at win2000 læse din .dat file igen.
Avatar billede onki Nybegynder
17. maj 2002 - 23:55 #18
Som jeg forstår det, skal du bare bruge den til at ghoste med.

Download en Win98se bootdisk fra:
http://www.bootdisk.de/

Læg så din Ghost.exe over på disketten. Når du så skal ghoste, booter du på disketten. Når booten er færdig skriver du Ghost.

Jeg mener ikke du kan bruge en NTFS partion til ghost.
Avatar billede martens Guru
22. maj 2002 - 17:36 #19
retaxes >> I Know,- men det er ikke på samme vis som under XP.... I XP kan man højreklikke på A:\ og vælge Lav MS-DOS bootdisk
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. maj 2002 - 19:38 #20
martens> det ved jeg godt, man skal blot være opmærksom på at den ikke kan meget andet end at boote til A:>\ - der er ikke en gang fdisk på den.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2002 - 13:36 #21
hulubulu