Avatar billede tooleys Nybegynder
16. maj 2002 - 23:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

cd-medier

Er der virkelig så stor forskel på en billig skive til 6 kr. og en af de dyre? Jeg skal snart lave backup af både data og audio, så jeg ville lige høre om mine vivastar kan gøre det, eller om jeg skal købe nogle dyrere skiver.

Tak skal I have, venner....
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
16. maj 2002 - 23:11 #1
Forskellen er jo hvor hurtigt du kan brænde på dem, men de fleste Cd'ere understøtter mindst 8x speed og normalt mere end 12x. Det er jo hvis man ønsker at brænde 24x speed på cd'erne, så kræver det de dyre medier. Men ellers er der ikke den store forskel, for der kan lige så vel være problemer med de dyre medier som med de billige. Jeg plejer aldrig selv at give mere end 4 kr./cd.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2002 - 23:11 #2
Jeg bruger helst kun vivastar - har prøvet Verbatim, Kodak, TDK, Maxell og Ricoh medier. Men Vivastar syntes jeg holder bedst + jeg får ikke bufferunderruns når jeg bruger dem.
Så ja, der er forskel, men ikke i den retning man skulle tro ;)
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. maj 2002 - 23:11 #3
HVor kan du få dem henne så billigt ??
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
16. maj 2002 - 23:16 #4
Cd'ere er billige i Tyskland. Der har jeg dog ikke lige tid til at tage til, så jeg køber stort ind når jeg ser et tilbud. Det er forskelligt hvor jeg ser sådanne tilbud, men de opstår normalt i mindre computerbutikker eller i føtex. But remember to stay away from Netto... too expensive!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
16. maj 2002 - 23:18 #5
praetorian -> Prøv at søge på www.pricerunner.dk som jeg synes er noget bedre end edbpriser. F.eks. har jeg lige sparet 1000 kr. på en printer ved at søge på pricerunner frem for edbpriser....
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. maj 2002 - 23:19 #6
Købte faktisk nogle Mr Platinium 80 min til certificeret til 24x for ca 5 kr stykket med cover i Haderslev.
Avatar billede tooleys Nybegynder
16. maj 2002 - 23:20 #7
fiskesuppe, du tager fejl. Faktisk købte jeg 150 stk. i Netto for 5 kr. sidst, de har haft dem på tilbud 2 gange i de sidste 6 måneder. Ellers så siger jeg bare tak til jer.....og skriv gerne mere, hvis I har andre synspunkter.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
16. maj 2002 - 23:22 #8
Hvis det er så kan man få 650 MB (!) Cd'ere til 3,50 kr. det billigste sted jeg kan finde.

http://dk.pricerunner.com/ProductList.jsp?category=41
Avatar billede klud Praktikant
16. maj 2002 - 23:24 #9
Jeg tar en smut til Tyskland, og køber mega mange Mr. Platinium x24 25 for 90, det er sku billigt.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. maj 2002 - 23:24 #10
Gider ikke 650 Mb skiver, køber faktisk kun 700 Mb skiver.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. maj 2002 - 23:26 #11
Hvor kan du finde dem henne til den pris ??
Avatar billede kunze Nybegynder
17. maj 2002 - 00:07 #12
Hvorfor købe Mr. Platinum ? Har alt for mange dårlige erfaringer. Blandt andet et ødelagt CD-drev. :(

Jeg kan vel sagtens brænde en god 24x CD i min 40x brænder ?

Mvh
Kunze
Avatar billede tooleys Nybegynder
17. maj 2002 - 00:12 #13
fedt nok, tak alle!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. maj 2002 - 00:32 #14
np :)
Avatar billede futte789 Nybegynder
15. maj 2003 - 15:16 #15
køber selv ind i Flensborg www.billigmedien.de/shop/tror ikke det findes meget billiger M.V.H futte
Avatar billede kunze Nybegynder
16. maj 2003 - 01:33 #16
Lige nu kører jeg med 40x Sony medier i Cakebox fra Tyskland.
2,80 kr/stk... De funker, ikke en eneste fejlbrænding..! :D

363 dage siden jeg sidst kommenterede dette spørgsmål! ;)

Mvh
Kunze