Avatar billede ronni Nybegynder
19. juli 2000 - 13:36 Der er 8 kommentarer

Opgavestyring til Internet Explorer.

Hejsa!

Jeg kører med en Windows NT 4.0 og med Internet Explorer 4 SP2 og kunne godt tænke mig at få tilføjet komponenten "Opgavestyring", som jeg skal bruge ret meget.
Hvis jeg går ind i kontrol panelet og vælger "tilføj/fjern programmer" og vælger internet explorer og tilføj komponenter, starter den Internet Explorer op med en side på www.microsoft.com, hvor jeg kan klikke i de komponenter jeg vil tilføje. Fint nok! Men den kan ikke finde nogen download server!! Og hvis jeg laver en custom installation af IE 5.0 er der ikke noget, som hedder opgavestyring.

Hvor eller hvordan får jeg fat i den opgavestyring og installeret den?
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juli 2000 - 13:41 #1
Jeg mener at Opgavestyring også følger med en af de nyeste servicepacks - hvilken kører du med?

// Codpiece
Avatar billede ronni Nybegynder
19. juli 2000 - 13:46 #2
service pack 6
Avatar billede sjensen Nybegynder
19. juli 2000 - 14:27 #3
ronni,

når du siger den starter ei op med en side fra MS, er du så rent faktisk koblet på internettet ?

Med den nye form for instal/download fra MS ligger inst programmet lokalt og det man ser er nogle lokale (læs: din disk) filer. Når den så kommer til at skulle finde den nærmeste download server forventer den at forbindelsen allerede er der.

Prøv derfor først at forbinde dig til internettet og start samme procedure igen. Så burde den kunne finde en download server.
Avatar billede ronni Nybegynder
19. juli 2000 - 14:32 #4
ja, jeg er koblet på nettet.

Her er adressen: http://www.microsoft.com/WINDOWS/IE_INTL/da/IE401/DOWNLOAD/SP2/x86/da/download/addonnt.htm

Sådan gjorde man åbenbart i gamle dage med ie 4.0
Avatar billede sjensen Nybegynder
19. juli 2000 - 17:04 #5
Når jeg prøver linket får jeg ikke lov fordi jeg kører med ei5, så jeg kan ikke se hvad du mener. Men jeg kan godt huske noget af det fra den gang jeg selv brugte ei4 og når jeg tænker efter var det vel først med ei5 (eller sp5/6) at MS nye inst system kom.

Men jeg kan huske at jeg downloadede hele EI4 (og eftersølgende både sp1 og sp2) og ved installationen af disse kunne jeg afgøre hvilke funktioner der skulle installeres. Om det så også galt opgavestyring vil jeg ikke lægge hovedet på blokken på, men jeg mener at alle dele var med. De downloadede filer fylder trods alt 25-30 mb pr. styk.

Kan du i øvrigt ikke finde EI4 (incl. de ekstra ting) på en CD ? Så vidt jeg husker havde både Alt om Data og nogle af de andre magasiner den med på den CD der medfølger, og efterhånden som der SP'erne kom, var de med på næste måneds CD. Jeg kan dog ikke sige noget om hvilke måneder/år det var, men det kan du måske få oplyst via Alt om Data's hjemmeside.
Avatar billede ronni Nybegynder
19. juli 2000 - 17:40 #6
jeg kan prøve og kigge efter. Jeg har dog downloadet det hele, hvilket indeholde frontpage express og outlook express og alt det der...
Den der opgavestyring ligger sammen med bl.a. ting som opdaterede media player og sikkerhedsopdateringer osv.
Avatar billede ronni Nybegynder
20. juli 2000 - 10:16 #7
Nu gider jeg ikke lede efter skidtet mere... Jeg bruger bare den gode gamle AT kommando i stedet for.
Avatar billede codpiece Nybegynder
25. august 2000 - 12:12 #8
Hvis du kan nøjes med AT men gerne vil have den grafiske grænseflade, så kan WinAT anbefales.

// codpiece