Avatar billede western-amigo Nybegynder
16. maj 2002 - 20:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke åbne filer

Jeg har et lille problem med visse word filer som jeg desværre ikke kan åbne. Det skal lige siges at jeg har 7 word filer hvoraf det kun er 4 af dem der ikke kan åbnes. Når jeg forsøger at åbne en af disse (korrupte eller hvad de nu er) filer får jeg denne fejl meddelse:
-------------------------------------------------
The document name or path is not valid. Try these suggestions.
* Check file permissions for the document or drive.
* Use the File Open dialog box to locate the document.
(c:\documents and settings\...\stil.doc
--------------------------------------------------

Hvad kan jeg gøre ved det ? Jeg har prøvet at åbne det i andre programmer, men jeg kan ikke få det til at fungere.
Avatar billede kapla Nybegynder
16. maj 2002 - 20:10 #1
Hvad version af Word bruger du?
Avatar billede western-amigo Nybegynder
16. maj 2002 - 20:13 #2
Word 2000
Avatar billede kapla Nybegynder
16. maj 2002 - 20:16 #3
Avatar billede western-amigo Nybegynder
16. maj 2002 - 20:24 #4
Der var en masse forskellige ting, men det var ikke noget af det. Kan det hjælpe at jeg fortæller at jeg oprettede og lavede dokumentet på en anden computer og derefter sendte det med vedhæftet med en mail.
Avatar billede kapla Nybegynder
16. maj 2002 - 20:41 #5
Avatar billede western-amigo Nybegynder
16. maj 2002 - 20:57 #6
virker desværre heller ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2002 - 00:28 #7
Har du stadig mailen, kan du så ikke åbne det derfra og dernæst sikre at det bliver gemt c:\Dokumenter
Det der c:\documents and settings..  er det det rigtige sted at gemme?(er vist noget Win2000 ell XP halløj, som jeg ikke ved nok om, prøver bare at hjælpe med et "skud") men når man læser din fejlmedd. tyder noget på fejl ved dokementets path.
Avatar billede rvm Nybegynder
17. maj 2002 - 07:50 #8
Det lyder mere som om dokumenterne er øddelagt - det kan godt ske, når man sender dem via e-mail :-( Prøv at lægge dem ind fra din e-mail (hvis du har den endnu) eller få dem sendt på ny. Jeg tror det er det der er galt, fordi du godt kan åbne nogle af filerne.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
17. maj 2002 - 08:51 #9
Kan det tænkes at det er WordPad-filer. Prøv at åbne i wordpad. De hedder jo også ".doc"
Avatar billede martin_moth Mester
17. maj 2002 - 10:40 #10
Et råd: Når du sender filer via email, så zip dem ned først (www.winzip.com)- så er sandsynligheden for at de ødelægges MEGET mindre, og i øvrigt belaster de ikke trafikken så meget når de er zippede... /Martin
Avatar billede b_hansen Novice
17. maj 2002 - 11:54 #11
jeg har nogle gange oplevet samme problem, og jeg har en ide om, at det har noget med navnet at gøre, typisk hvis der bruges specielle tegn (såsom mellemrum, æ, ø å og lignende).
Problemet kan for det meste omgås ved at gemme den vedhæftede fil på harddisken, før du åbner den.
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:15 #12
Jeg er ny oprette profile. Havd du skal gøre:
start word. Under filer-->åben-->filetype skal være (Gendan tekst fra filer) og åben din file. Det vil fungere næste 90%. Her får du, din doc. i en tekst format. Så skal du marker alt og kopier til en ny doc. og gemmer den som en word DOC (filetypen). Det er meget vigtigt at du sætte din FileType format igen til word doc. elleres for du alt i tekst format.