ehhh tag nu nogle små skridt, du skal jo lære at kravle før du kan gå..(ikke ondt ment, men hvis du forstår hvad der bliver beskrevet i tutorialen skulle det ikke være svært at skrive den kode der skal til, hvis ikke, så skal du nok kigge lidt på de mere grundlæggende ting først..?)
Jeg har forklaret hvordan man laver det i min totorial: "Simple Objekter". Og ja det er rigtigt det er kun flade objekter! Men før du kan lege med 3D må du kunne håndtere 2D. Lige nu er jeg ved at lave en tutorial der omhandler lys, og bagefter laver jeg "Primitive Objeketer" der viser hvordan du klaver kasser, kugler, kegler osv. Men hvis du nu er lidt kreativ ;)) så sætter du bare flade objekter sammen til du har noget 3D. Ja, det er faktisk princippet!!! Det vil sige, at for at lave en kasse må du bruge 6 polygoner (elle 12 faces) sæt dem sammen og vuptiiii....
>>zerohero Kanon!!! Jeg venter bare på flere tutorials! :) Ellers syntes jeg alt er som det skal være. Nogle links til andre OpenGL-sider ville måske være godt, hvis det er noget du har!
>>zerohero Damn!!! Jeg ved sgu godt hvad jeg skal lave i min sommerferie!!! :) Hvordan har du egentlig lært OpenGL? Ved at studere hjælp-filen, var der en speciel bog eller hvad?
Jep, jeg har en dårlig vane med at købe bøger omkring computer (får kun læst halvdelen af dem). Desværre er der kun én bog der er skrevet til Delphi omkring OpenGL, resten er omhandler selve OpenGL og alle eksempler og kode der er med er skrevet i C++ - så jeg tænkte at det måtte der sku gøres noget ved. Dog blev det ikke til en bog men en web-site i stedet!!!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.