Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kør en Scheduled Task en gang i timen.

Er det ikke muligt i windows 2000 at køre et Scheduled Task, en gang i timen ? for jeg kan kun få den til at køre 1 gang om dagen, som det mindste.
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2002 - 12:25 #1
Nej, men du kan lave det som en service med FireDaemon. Så kan du selv bestemme hvor ofte den skal køre !

http://www.firedaemon.com/

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. maj 2002 - 12:42 #2
Du kan også oprette 24 tasks .. :)
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2002 - 12:44 #3
Det var da besværligt ;)

Man kan vel også bruge AT kommandoen !

Snowball
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 12:51 #4
AT kommandoen ?
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2002 - 13:01 #5
AT kommdoen er bare en tekstbasret udgave af Scheduled Task !

Prøv og skriv at /? i en DOS prompt. Så kan du se hvordan du bruger den.

Snowball
Avatar billede -sofus- Nybegynder
16. maj 2002 - 17:58 #6
Den kan heller ikke hver time
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2002 - 18:20 #7
OK, men så bare brug FireDaemon. Den kan i hvert fald. Har selv brugt den til at lave MRTG grafer hvert 5. min ;)

Snowball
Avatar billede v1340 Nybegynder
17. maj 2002 - 15:46 #8
I Shedule bestemer du når den skal køre. Men der nogle problem med schedule som er:
1- den bruger som skal køre schedule skal være medlem af BATCH user group.
2- Services skal køre som lokkal admin. Hvis du ændre den, kan den give problem so (ould not start).
3-Din file skal være helst .bat elleres du tit problem (den stopper).
Jeg anbefalder,at du skal lave en VBS file til at køre din schedule job
Avatar billede holtums Nybegynder
20. maj 2002 - 19:20 #9
No problemo, du kreerer barer opgaven som om den skulle køre en gang i døgnet. Herefter når du når til det punkt hvor opgaven er planlagt sætter du markering i "åbn avancerede egenskaber for denne opgave". Herfra kan du sætte din opgave til at starte hver time.

Holtums