Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 09:10 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

email som html

hej....
kan nogen fortælle mig, hvordan jeg får min email til at tage img med, hvis jeg sender den som html?

lotten :)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
16. maj 2002 - 09:12 #1
Hvad bruger du til at sende din email?
JMail eller ?
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 09:14 #2
sidder med outlook express
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 09:22 #3
Hehe...forkert kategori tror jeg :)
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 09:24 #4
:) i skal da ikke grine af jeg sidder her og fatter ikke en meter *sss*

el_barto -> hvor skal jeg så spørge?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
16. maj 2002 - 09:32 #5
Du kunne FX oprette det under Programmer -> E-mail

Men under message -> New message using -> Select Stationery, kan du vælge "create new" hvor der er en guide med det hele...
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. maj 2002 - 09:34 #6
Outlook Expres har en folder der hedder Brevpapir. Hos mig ligger den på mappestien:
  C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Brevpapir.

I den mappe ligger diverse små .HTM filer du kan bruge som skabelon til at oprette din egen.

Du skal være opmærksom på:
  Det er begrænset hvormeget HTML der virker her.
  Det er endnu mere begrænset hvad andre mail-klienter forstår af hvad du skriver på den måde. Hvis din mail skal imponere nogen må du først sikre dig at DERES mailreader forstår det.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
16. maj 2002 - 09:38 #7
Plus billedet også skal hentes, og hvis man sidder med en modem, kan det være småtrælst at vente på noget (måske) ligegyldigt grafik...
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 09:39 #8
hej jakoba :)
den mappe kender jeg godt, sidst jeg prøvede det...fik modtager billedet repeteret over hele mailen, ikke så fedt.
men hvis jeg skal have den til at tage et img med fandt jeg udaf den nemmeste måde (sikkert mest besværlige) var at lave en htmlside og oploade den. så sende emailen som en ref til den oploadede side.
jeg mener jeg får så tit et eller andet reklamebrev læs. libresse, iguzzini mm.
lotten :)
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 09:40 #9
nogetfx ... helt enig med modemet, jeg skal heller ikke spame nogen. de få jeg skal sende til sidder med adsl
Avatar billede blackbyte Nybegynder
16. maj 2002 - 10:41 #10
Hvis du sidder med => Outlook express 6.0 så åben en ny e-mail, vælg vis, og så 'kilderedigering'
Avatar billede blackbyte Nybegynder
16. maj 2002 - 10:42 #11
... og sørg selvfolgelig før der er flueben i 'brug html til nye e-mails' under indstillinger
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:18 #12
Det er altså ikke så svært:

Forudsat at du har html sat til:
I menuen Indsæt: Vælg: Billede... og klik dig frem til billedet på din HD.

/tjacob
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 12:22 #13
tjacob ... nej, det er ikke så svært :) men når jeg indsætter et billede og sender mailen, så bliver billedet ikke vist. der kommer bare et link hvor man så kan hente billdet frem og det er jo ikke lige meningen.
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:28 #14
Så er det sandsynligvis fordi modtageren ikke har html slået til. jeg har lige sendt et fra min express til min outlook, og der var ingen problemer.
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:30 #15
prøv at sende det til mig: tjacobat@hotmail.com
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 12:30 #16
men det kan man jo ikke gardere sig imod. hvad gør alle de firmaer som sender email som hjemmeside. der er da både img og giffer med ?!
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:37 #17
Jeg tror også det var noget sludder jeg sagde der, for html-indstillingen er vist kun til afsendelse af post ;-)

Jeg kan kun sige: det virker fint hos mig ???
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:40 #18
Her er måske noget: Gå ind i Funktioner/Indstillinger -vælg fanen Send
klik på Indstillinger for HTML. Her skal du have kryds ved:
Send billeder med meddellelser.
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
16. maj 2002 - 12:40 #19
meget mystisk .... men tak for hjælpen, (begge mails?)
Avatar billede tjacob Juniormester
16. maj 2002 - 12:44 #20
Jeg har pt fået en mail, og selv inde på Hotmail kan jeg se billederne.
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2002 - 18:26 #21
Blackbyte > kan man godt sende de billeder der bruges i mailen med, men uden de ligger vedhæftet? altså skjult ...
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2002 - 18:40 #22
NaaaH ! forget it .. har fundet ud af noget andet .. *GG*

// JuZtMe
Avatar billede ohmish Nybegynder
10. september 2003 - 01:01 #23
jeg er nysgerrig efter at vide hva du så fandt ud af.. :)