Avatar billede spectual Nybegynder
15. maj 2002 - 22:20 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Domæne

Hej.

Jeg har en ip på internettet, som jeg gerne
vil have et domæne til.

Kan jeg bare bestille et domain hos f.eks.
DanDomain (www.dandomain.dk) eller hvad er
det jeg skal ha'?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. maj 2002 - 22:22 #1
Jeg vil anbefale www.buydomains.dk da du selv via. deres admin system kan ændre hvor dit domæne skal føres til hvis din ip nu skulle skifte eller lign...Meget nemt og brugervenligt system!

-jonas
Avatar billede runeevers Nybegynder
15. maj 2002 - 22:22 #2
Du kan købe dit domain på www.buydomains.dk og få det til at pege på din ip.
Avatar billede runeevers Nybegynder
15. maj 2002 - 22:22 #3
Hmm, lidt for langsom åbenbart :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. maj 2002 - 22:22 #4
Svar ;)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. maj 2002 - 22:22 #5
hehe
Avatar billede projekt_x Nybegynder
15. maj 2002 - 22:25 #6
hvis du selv vil køre services m.m. på din IP:
www.gratisdns.dk - kan klart anbefales
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. maj 2002 - 22:26 #7
På buydomains for du selfølgelig også et par email adresser med ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:27 #8
Du køber bare domænet og få lavet en a-records og evt. MX records hen til din IP, men husk at du skal havde domænet opsat på din PC og at hjemmesiden kun vil virke hvis PC´en er online.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. maj 2002 - 22:30 #9
hvorfor oprette 2

http://www.eksperten.dk/spm/211937

??????
Avatar billede spectual Nybegynder
15. maj 2002 - 22:31 #10
lorte-spasser eksperten :o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. maj 2002 - 22:33 #11
Afvist svar fra djeclemen
15/05-2002 22:22:22    jep, det kan du..

Godt link
www.gratisdns.dk 100kr for et domaine med alt!

Kommentar fra djeclemen
15/05-2002 22:22:40    Du skal dog have FAST ip
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. maj 2002 - 22:33 #12
poster bare her så
Avatar billede madd Nybegynder
15. maj 2002 - 22:39 #13
Jeg vil lige sige .... buydomains.dk kan under INGEN omstændigheder anbefales. Læs: IKKE BUYDOMAINS.dk

Jeg har selv været kunde hos buydomains, og har følt at jeg blev dybt uretfærdigt behandlet.

Dette skete i sammenhængen med, at mit domæne pludselig var lukket og de krævede 140,- pr. domæne for at aktivere det igen. Deres grund til at lukke mine domains var manglende betaling. Dette undrede mig, da jeg ingen rykkere eller lign. havde modtaget. Derefter kom jeg i kontakt med deres adm. direktør i USA, hvorefter at han forklarede at de - undskyld udtrykket - ville "skide" på kunder som mig der var utilfredse, og at "en der med en stor kundekreds altid ville være nogle sorte får som mig der skulle brokke sig".

Herefter tog jeg kontakt til div. juridiske sites om hjælp. Det hele endte med, at jeg skiftede til www.gratisdns.dk - her kan du for 100 kr(billigere end buydomains!) få dit eget domæne og få _fuld_ kontrol over det og ikke bare via buydomains' kontrolcenter.

Igen: buydomains.dk kan IKKE anbefales!

Mvh. Mattias
Avatar billede daiz Nybegynder
15. maj 2002 - 22:39 #14
Ehhh, har du kikket hos www.dk-hostmaster.dk ?

så peger du bare et domæne til din ip hos dem, derved slipper du for at betale for af domænet skal pege på dig fra en anden udbyder .... du skal jo alligevel betale dk-hostmaster
Avatar billede madd Nybegynder
15. maj 2002 - 22:41 #15
daiz, lyder ikke somom du har det helt store forstand på DNS og topleveldomains.

Du kan ikke "bare" registrere via dk-hostmaster. For at registere hos DK-hostmaster skal du være godkendt "reseller". Dvs. at du skal have mindst 2 DNS servere kørende som er syncroniseret og de skal derefter godkendes af DK-hostmaster. Når du er godkendt er det gratis at registere domæner - self. skal der betales årlig afgift på 60,-

Mvh. Mattias
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. maj 2002 - 22:47 #16
daiz> Har du selv fundet på den?
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
16. maj 2002 - 01:25 #17
nu er det jo også alle der lige har 2 server stående til den slags :P