Avatar billede r-bj Nybegynder
18. juli 2000 - 15:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Subdomain på iis4.0

Kan det lade sig gøre at lave et subdomain, der kommer til at hedde http://www.subdomain.domain.dk

jeg ved godt hvordan man laver http://subdomain.domain.dk men jeg vil gerne have www foran. kan det lade sig gøre, og hvis ja hvordan....
Avatar billede sone Nybegynder
18. juli 2000 - 15:51 #1
Umiddelbart vil jeg sige det er et spørgsmål om opsætning af DNS... (jeg ved ikke hvordan)
Avatar billede r-bj Nybegynder
18. juli 2000 - 15:57 #2
Det er sådan set også det jeg tror mest, men jeg aner heller ikke hvordan.

Min DNS manager vil ikke tillade at jeg laver en a-record der indeholder "." så jeg vil tro den skal laves over 2 omgange, men har no clue hvordan
Avatar billede hojben Novice
18. juli 2000 - 16:01 #3
I IIS laver du bare et site der hedder www.subdomain.domain.dk som sædvanligt..  med hensyn til dns'en aner jeg det desværre ikke på NT. I'm currently on Unix..
Avatar billede r-bj Nybegynder
18. juli 2000 - 16:05 #4
Ja ok, jeg kan se jeg skulle have skrevt subdomains i DNS i stedet for iis 4.0, min fejl

men det er faktisk selve dns'en der plager mig lidt
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
18. juli 2000 - 18:55 #5
Prøv Simple DNS PLus fra www.jhsoft.com

Den er kanon, og kan blandt andet lave * (wildcard) subdomains.....
Avatar billede r-bj Nybegynder
18. juli 2000 - 20:16 #6
hehe, det er ikke så vigtigt for mig at jeg vil gå ud og købe et program, så kan jeg godt undvære www, men jeg ville bare lige høre om det ikke var muligt....

det kan næsten ikke passe at det ikke er
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
18. juli 2000 - 20:23 #7
....hvis du bruger Microsofts DNS server, så er svaret nej...da denne ikke understøtter wildcard domains.

Men du kan selvfølgelig lave
sub.domain.dk
Avatar billede hojben Novice
18. juli 2000 - 20:34 #8
hvis du har mod på det, kan du installere en Unixdns (FreeBSD) og derefter lave: http://www.pokemon.netwebber.dk/
Avatar billede r-bj Nybegynder
18. juli 2000 - 21:00 #9
Hojben >> kan du anbefale nogle
Avatar billede r-bj Nybegynder
20. juli 2000 - 15:38 #10
hmmm ser ikke ud til der er nogen der kan hjælpe.....

så jeg lukker spøgsmålet igen
Avatar billede hojben Novice
20. juli 2000 - 15:40 #11
r-bj >> Hvad skulle jeg anbefale???
Avatar billede r-bj Nybegynder
20. juli 2000 - 15:45 #12
Jeg troede du kendte nogle programmer jeg kunne prøve at installere.....

Avatar billede hojben Novice
20. juli 2000 - 15:51 #13
Nåååå nopez