Avatar billede bumle90 Nybegynder
15. maj 2002 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

igang med C#

Hej. Jeg har efter sigende hørt at C# skulle være totalt godt og jeg har længe kunne tænke mig at lære C++, men har aldrig fået gjort det. Jeg kan i forevejen kode i visual basic og i java. Men som jeg har forstået det er C# en udvikling af C++, som kan alt hvad C++ kan plus en masse ekstra. Correct me if i am wrong :)
Det er bare hvad jeg har forstået so far.
Jeg kunne derfor skidegodt tænke mig at lære at kode i C#...og nu skal det være. Så derfor tænkte jeg om der var en der lige kort ville mig forklare mig lidt om C#, lidt om hvilket udviklingsværktøj der er bedst, hvor man kan få et sådant, og hvordan man i det hele taget kommer i gang. Er det en god ide at købe bøger eller er der masser af dokumentation og vejledning at finde på nettet. Well...thats it....¨åber der er nogle der lige gider sparke mig i gang :)
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
15. maj 2002 - 16:05 #1
Jeg er med på en lytter (har lige købt bogen "Microsoft Visual C# .NET - step by step)
Avatar billede bumle90 Nybegynder
15. maj 2002 - 16:27 #2
den er bare i vinkel du :D
Så er jeg ikke Palle alene i verden her hehe :)
Avatar billede odegaard Nybegynder
15. maj 2002 - 16:29 #3
"Men som jeg har forstået det er C# en udvikling af C++, som kan alt hvad C++ kan plus en masse ekstra. Correct me if i am wrong"
Det er forkert :-) Uden at vide det, vil jeg faktisk tro man kan mere med C++ (og på flere platforme).

C# er nærmere et sprog kraftigt baseret på C++, og hvis hovedformål er til .NET programmering (på applikationer og ikke mindst til internettet) på Windows-maskiner med .NET frameworket installeret.

Hvis du allerede har kendskab til VB, så vil jeg foreslå dig at kode i VB.NET i stedet for C#. Koden det kompiles til er stort set det samme. Stort set eneste forskel, er syntax-forskellen, da man kalder de samme funktioner i begge sprog.
Avatar billede wired Nybegynder
16. maj 2002 - 13:16 #4
Også med på en lytter.

Jamen, C# skulle kunne det samme som java, altså eksekveres direkte i browseren. Er der noget eksempel på det i "step by step"?
Avatar billede odegaard Nybegynder
20. maj 2002 - 14:57 #5
der er et andet spørgsmål på eksperten hvor C# applets behandles. Det er dog langt fra lige så universelt som java applets (kører på meget færrere platforme).
Avatar billede avlund Nybegynder
20. maj 2002 - 14:59 #6
Ja, C# er Microsofts udgave af Java, så vidt jeg har forstået. Men virker vel kun på deres egne platforme + evt. Mac, vil jeg tro.

Jeg skal også til at gå i gang med det, og lytter også med.