Avatar billede pornstar222 Nybegynder
15. maj 2002 - 14:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PING

  Jeg sider lige og fundere over hvad Ping er og bruges til og hvordan man bruger det. Er der nogen der kan hjælpe mig...???
Avatar billede cocio Nybegynder
15. maj 2002 - 14:11 #1
JEg mener at det er den mængde bandwidth du sender i forhild til hvor meget du får tilbage.. :0)
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
15. maj 2002 - 14:12 #2
ping bruges hypist til at tjække at man kan få fat i en anden computer og om ens netwærk er sat rigtigt op.
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
15. maj 2002 - 14:12 #3
ping kan man også kalde for ms (millisekunder) men jeg er ikke helt sikker og det er heller ikke alle spil der kalder det for ms
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. maj 2002 - 14:13 #4
ping er til for at pinge andre brugere/server/maskiner/router for at se om der er forbindelse
det den gør er at sende en lille pakke data og når modtageren får den sender den det tilbage
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
15. maj 2002 - 14:13 #5
og tjekke hvor hurtigt netwærket er! og om der er nogen tabte filer.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. maj 2002 - 14:15 #6
ja og tjekker om der er fejl på netværket
Avatar billede rune_c Nybegynder
15. maj 2002 - 14:16 #7
hvis man pinge en server sender man et antal bytes til den server. Ping er den tid det tager at sende x bytes til en server og modtage dem igen.
Normalt sendes der 32 bytes afsted.

Det her er et ping på dr.dk's server

Reply from 129.142.20.35: bytes=32 time=40ms

Her var den så 40 ms om at modtage de 32 bytes igen
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. maj 2002 - 14:16 #8
for at bruge den skriver du bare ping "brugere/server/maskiner/router IP" i dos promt og trykker enter
du kan også pinge på URL
Avatar billede snowball Novice
15. maj 2002 - 14:18 #9
PING (Packet Internet or Inter-Network Groper) er et værktøj, som man kan bruge til at fejlfinde på TCP/IP-baserede netværk. Den bruges ved i Windows at start en DOS/kommando-prompt og skrive "ping adresse", hvor "adresse" er enten en IP-adresse eller et DNS-navn. Under Linux/Unix starter man en terminal og skriver nøjagtig som under Windows.

Ping gør det at den sender en ICMP echo request til den host man pinger og venter på svar. De fleste versioner af ping viser så hvor lang tid der går fra man sendte sin echo-request til man modtager svar, dvs. det tidsrum et "round trip" (tur/retur) tager.

Snowball
Avatar billede rune_c Nybegynder
15. maj 2002 - 14:19 #10
dmdisco>> man kan ikke pinge urls! Du kan kun pinge servere eller andre computere. Hvis man pinge www.exp.dk pinger man stadigvæk på ip'en. Man lavede jo DNS for at man ikke skulle huske ip'en til de sites man ville ind på. Derfor DNS. DNS oversætter altså bare domænenavnet til en ip!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. maj 2002 - 14:22 #11
kan du så ikke pinge på en URL
ja URL = forlettet IP
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 14:32 #12
Virker ikke rigtigt hos mig
C:\>ping "brugere/server/maskiner/router IP"

Unknown host brugere/server/maskiner/router IP.

C:\>_
Og:
C:\>ping url
Unknown host url.

C:\>
Avatar billede rune_c Nybegynder
15. maj 2002 - 14:40 #13
du kan sq da ikke pinge "brugere/server/maskiner/router IP"!! Du kan kun pinge ip'er! Da DNS'en oversætter domænenavne kan du også pinge på dem. Sidder du på et netværk kan du pinge en anden maskine på nettet ved at skrive dens computernavn. Altså:

ping www.exp.dk
ping exp.dk
ping 195.184.98.141

ellers bare skrive ping og tryk enter så kommer der en forklaring.
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 14:56 #14
*LOL*

viste det godt ville bare lave lidt sjov