Avatar billede msn Nybegynder
15. maj 2002 - 11:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mine frames forskubber sig

Jeg er nybegynder med Flash 5.0, og jeg har et mærkeligt problem, som jeg ikke ved om er alment eller en konsekvens af min uvidenhed på området.
Jeg har lavet en Flash film med en række JPG filer som skifter i takt til musik på en MP3 fil. Men når jeg lige har lagt dem korrekt er de ude af takt ved næste gennemspilning. Når jeg så publisher f.eks. en exe fil, er der igen problemer idet nogle af forløbende er forkortet, hvilket resulterer i at de efterfølgende frames er helt ude af takt. Hvad skyldes det? Kan man låse projektet, så det ikke ændrer sig eller hvad gør man?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. maj 2002 - 12:45 #1
!-------- billede ----------!
!--------- lyd ----------------!

Ved næste gennemspilning vil lyden være ude af takt med musikken.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. maj 2002 - 12:45 #2
Ups. Ved næste gennemspilning vil billedet være ude af takt med musikken.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. maj 2002 - 12:48 #3
Du kan bare lægge en stopAllSounds(); på din sidste billedeframe.

/per
Avatar billede cont_manager Nybegynder
15. maj 2002 - 13:14 #4
Kender problemet. Det er fordi musikken kun sættes igang ved start, den afvikles ikke i "time" (synkront) med flashfilmens frames.

Hvor lang er lydfilen?
Ligger den i selve hovedfilmen eller loades den fra ekstern fil?
Afspilles filmen i samme "tempo" som musikken?

Har selv rodet med tutorials her (sound synchronization):
http://www.flashkit.com/tutorials/Audio/

(:
Avatar billede msn Nybegynder
21. maj 2002 - 09:35 #6
Undskyld den lange svartid fra min side, men tusind tak for jeres indsats, som satte mig på sporet af en løsning, og nu virker det tilsyneladende. Jeg købte bogen Foundation Flash 5, hvor de omtaler nogle tricks til at håndtere lyden:
1) Start først lyden i frame 5
2) i frame 4 indsættes en uhørlig lyd til at sparke Flash igang. Denne lyd indstilles til Stream.
... Og så kører det strømlinet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. maj 2002 - 09:40 #7
Velbekomme!

Det lyder interessant! Kunne du ikke lægge et link til et eksempel på en fla fil?

/per
Avatar billede msn Nybegynder
21. maj 2002 - 09:47 #8
Jeg har ikke noget website, hvor jeg kan lægge det op desværre.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. maj 2002 - 10:12 #9
Du kan bare sende et fla eksempel til admin@kazoma.dk, så lægger jeg eksemplet op på serveren.

/per
Avatar billede msn Nybegynder
21. maj 2002 - 12:11 #10
Der er nu ikke så meget at lave eksempel på. Forklaring er blot som nævnt nedenfor, og det gør vist ikke nogen forskel at se en total rodet Flash fil som jeg har lavet med 30 layers:
1) Start først lyden i frame 5
2) i frame 4 indsættes en uhørlig lyd til at sparke Flash igang. Denne lyd indstilles til Stream

God fornøjelse!
Kildehenvisning:  Foundation Flash 5, s. 406, published by "Friends of Ed", England, 2000