Avatar billede blackbyte Nybegynder
15. maj 2002 - 09:10 Der er 6 kommentarer

Ny chat-protokol - UDP eller TCP?

Jeg er evd at udforme en ny chatprotokol, og er kommet til at skulle vælge om jeg skal bruge TCP eller UDP som grundlæggende transport-grundlag..
Jeg har overvejet ulemperne ved begge protokoller, men er stadig usikker på hvad jeg skal bruge...
ICQ benytter jo f.eks. UDP som grundlag hvor der (som standard i TCP) lægges en check-ID ind for at formidnske chancen for spoofing, men jeg hælder selv mest mod TCP og en vedvarende to-vejs-protokol da jeg selv mener den er mere sikker og nemmere at arbejde med da den selv laver check på sine pakker (i modsætning til UDP)...
Men kræver TCP mere forbindelse?

Nogen der har erfaring med mit problem?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. maj 2002 - 09:15 #1
du kan smide mere igennem på UDP da der ikke tjekkes for tab - men til gengæld er chancen for tab jo også tilstede -  jeg ville ummidelbart hvis jeg var dig vælge tcp.
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 09:18 #2
Jeg var lige inde og kigge i dit point regnskab,
hvordan kan man have '-4.50' point
Avatar billede blackbyte Nybegynder
15. maj 2002 - 09:21 #3
Øhhh...
Avatar billede hirayz Nybegynder
15. maj 2002 - 09:26 #4
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. maj 2002 - 09:29 #5
Avatar billede blackbyte Nybegynder
15. maj 2002 - 09:35 #6
Det var lige godt satans... hvordan kan jeg det? Kan man få kredit? ;)