Avatar billede jesperw Nybegynder
14. maj 2002 - 18:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Meget mørk Hansol 710P

Nu har jeg haft min monitor i næsten 1 år og har været MEGET glad for den, men den jeg får nogle måneder siden  skulle prøve nogle nye drivere blev den meget mørk. Før havde jeg brightness på ca 70 men nu har jeg den og contrast på max, +lidt til på grafikkort siden.
En anden ting jeg har opdaget er at når man normalt piller stikket ud af grafikkoret kommer der en besked frem på skærmen hvor der står noget i stil med "no signal" (kan ikke helt huske det), men det gør der altså ikke mere. Istedet bliver skærmen helt hvid(?)!!

Jeg har derefter prøvet at skifte driveren tilbage til originalen, og har endda prøvet at inst. win2k igen, uden held.

Har det i virkeligheden noget med driveren at gøre, eller var det bare et tilfælde at en mulig teknisk fejl skulle forekomme næsten samtidig? Min mulige teori er at en form for eprom i skærmen er blevet opdateret med de nye drivere. Tager jeg fejl?
Skal jeg sende den tilbage, eller kan jeg muligvis selv gøre noget??

Er ved at blive lidt knotten på den.
Nogen der kan hælpe med dette problem?!?!?

Mvh Jesper Wolff
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2002 - 18:56 #1
lydder som om at driveren har pillet ved skærmens firmware, gå ind på farbrikantens side og se om der er en "driver uninstall" eller lignene...
Avatar billede jesperw Nybegynder
14. maj 2002 - 19:03 #2
Det var hurtigt! Kan dog ikke få deres søgemaskine til at funke. (http://www.hansol-uk.com/framesets/frameset.html) Men jeg kigger lige på det senere i aften/nat
Avatar billede fangel Nybegynder
14. maj 2002 - 19:11 #3
OK, det er ikke sikkert det er det, men det er meget sandsyneligt...
Avatar billede bassi Nybegynder
14. maj 2002 - 19:25 #4
Har du prøvet at ændre skærmen til en Plug & Play skærm i enhedshåndtering ?? Kunne måske hjælpe hvis det er driverens skyld. Har du hentet de nyeste drivere til dit grafikkort, ellers prøv det.
Mvh. Bassi
Avatar billede jesperw Nybegynder
14. maj 2002 - 20:01 #5
Det er i skærmdelen det er galt. Den gør det jo også på andre computere.

Også for at citere mig selv: En anden ting jeg har opdaget er at når man normalt piller stikket ud af grafikkoret kommer der en besked frem på skærmen hvor der står noget i stil med "no signal" (kan ikke helt huske det), men det gør der altså ikke mere. Istedet bliver skærmen helt hvid(?)!!

Håber virkelig på en løsning da det er næsten umulig at se film og spille på den. :(
Avatar billede pentium4 Juniormester
15. maj 2002 - 01:22 #6
Du kan da godt prøve med en driver, men jeg tror godt du kan ringe til din Pc-Pusher og "bestille tid" til en rep. af skærmen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
25. maj 2002 - 18:14 #7
Sker der noget eller hvad???
Avatar billede jesperw Nybegynder
27. maj 2002 - 01:40 #8
Sorry, men har været væk nogle dage.
Alt hvad jeg har prøvet indtil videre har ikke hjulpet, så nu får de den kastet i nakken.

Tak til dem der har hjulpet.

Mvh
Jesper Wolff
Avatar billede pentium4 Juniormester
27. maj 2002 - 07:33 #9
Også tak herfra.
Avatar billede fangel Nybegynder
27. maj 2002 - 20:21 #10
anytime...