Avatar billede stigpedersen Nybegynder
14. maj 2002 - 16:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken hastighed med stofa?

Jeg har lige fået stofanet, til afløsning for min 256/128 teledanmark ADSL forbindelse.
Andre her i boligselskabet downloader med omkring 100
KB/s, jeg ligger på ca 75 KB/S. Absolut en forbedring i
forhold til min ADSL, men jeg ville da gerne op på de
100.
Er det bare forkert opsætning, eller hvad? er der nogle tricks?.
Jeg har prøvet at downloade på forskellige tidspunkter
og det er ret ens resultater.
Jeg kører med Stofanets Realtek netkort, men får de samme resultater med mit onboardkort.
Eller er det bare hvad jeg kan forvente?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 16:46 #1
det kommer jo helt an på hvilken side du henter fra.... hvormeget den kan sende med, hvorbelastet den side er, samt den destination... ligge selv på 136kb som top på de gode sider... men kan da oxo være nede at runde de 40kb... så det er meget forskelligt...

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede thomashove Nybegynder
14. maj 2002 - 16:59 #2
det kommer også an på hvor belastet Stofanet er på det pågældende tidspunkt
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 17:04 #3
thomashove >>

ja den glemte jeg... men den havde han jo prøvet efter sigende...

stofanet er bygget op på nogle "terminaler" som x antal brugere så logger sig på, den terminal har x antal brede, ligemeget hvor mange der er logget på denne terminal, dvs... hvis der kun er 100 på den mens du downloader... vil du kunne nå din maks hastighed, mod 1000 brugere, hvor dan vil slægge lidt på hver forbindels..
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
14. maj 2002 - 17:09 #4
Ja men jeg har i de 2 døgn jeg har haft stofa (og brugt en ½ giga :-)) aldrig været højere end 80 Kb men oftes omkring 70-75 stykker. jeg har
været på både danske og div. udenlandske sider.
Tucows (cybercity mirror) ligger på ca 70.
Jeg taler om filer af en hvis størrelse da jeg de første sek. ligger
på op til 130 derefter stabiliserer hastigheden sig omkring 70 de sidste
99,5% af downloaden.
Jeg er egentlig heller ikke utilfreds, men der kunne måske være et par
tips?
Avatar billede miljoeken Nybegynder
14. maj 2002 - 17:13 #5
jeg tror ikke at du skal regne med at kunne tweake din stofanet forbindelse - men hvor lange er dine kabler? for hvis de er over 10 meter, mindsker det hastigheden...
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
14. maj 2002 - 17:19 #6
kablet er 9 m. Det har måske også noget med kabelinstallationen i lige
netop min blok?
Jeg har også kigget mig rundt omkring og heller ikke kunne finde noget
der kunne tweakes. Stofa anbefaler jo Proxy, men det gav intet her.
Avatar billede stigpedersen Nybegynder
14. maj 2002 - 17:53 #7
har netop downloadet med 95 KB/S. Så sådan er det jo bare
det går op og ned (men gerne lidt mere op :-)
slutter her
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 17:55 #8
takker da for points &:-D