Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 11:03 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Højtalere til lydkort

jeg har 2 store højtalere fra et anlæg og så har jeg min computer med mit lydkort hvor der er 3 porte.. 1 port hvor jeg har mit headset og en hvor der står line in og en til microfon.. jeg vil gerne have sat de 2 store højtalere til istedet for mit headset.. er det muligt at gå en bestemt ledning som kan gå til 2 højtalere og ind i mit lydkort ? eller er der andre løsninger..
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:10 #1
få fat på et kabel der går fra dit lyd kort til dit anlæg
og sæt den i istedet for dit headset
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:11 #2
de plejer ikke at koste en formue
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:12 #3
og så bare til aux el. phono i anlæget
Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 11:14 #4
jeg har ikke noget anlæg jeg har kun de højtalere og så min computer
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:14 #5
det skal være mini jack i den ene ende og jeg tror nok de hedder aux i den anden.
men spørg nede i en butik som fona, fredgaard el. lign.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:15 #6
de skal helst have en form for forstærker det er der ikke i lydkortet
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
14. maj 2002 - 11:15 #7
så kan man vist ikke !!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:16 #8
få fat i et gammel lorte anlæg og brug forstærkeren
Avatar billede nogetfx Nybegynder
14. maj 2002 - 11:16 #9
Du kan få en audio-switch fra www.hghardware.dk, hvor du kan skifte mellem 2 udgange, den koster kun 150...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:17 #10
og man kan godt men du skal bare have hovedet helt ind i højtaleren for at høre noget ;)
Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 11:25 #11
jeg havde sat den ene højtaler til på et tidspunkt det lød fint nok.. men ledningen røg ud og nu kan jeg ikke få den til at virke igen fordi ledningerne er fucked up.. men det lød ellers godt nok..
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:29 #12
prøv at klippeklister (lodde) ledningen fra højtaleren til et minijack stik
Avatar billede jimse Nybegynder
14. maj 2002 - 11:41 #13
Det lyder som en håbløs opgave.
Der er ikke nogen særlig kraftig forstærker i lydkortet, så at få headsættet's udgang til at trække et par store højtalere lyder dødfødt.
Det jo ikke uden grund at forstærkeren er indbygget i "normale" pc - højtalere.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 11:58 #14
mit råd er købe et gammel anlæg med indgang og brug det som forstærker
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2002 - 12:05 #15
Du skal have en forstærker imellem computer og højtalere, ellers brænder du lydkortet af.

Der er ikke nok energi i lydkortet til at trække en normal højtaler.
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. maj 2002 - 12:19 #16
Du kan få et sæt funktionelle computerhøjttalere med forstærker for ca. en hund. Du ville skulle investere de samme penge i forstærker/kabler, så sælg højttalerne for et par hundrede og køb et sæt rigtige PC-højttalere i stedet for :-)
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. maj 2002 - 12:23 #17
Prøv at kigge på http://edbpriser.dk eks. Sandberg 60W active... 70 kr.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 12:47 #18
de er ok til prisen
Avatar billede jenild Nybegynder
14. maj 2002 - 14:02 #19
køb en reciever og sæt højtalerene i den, og så kan du sætte din pc til recieveren
Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 14:48 #20
jeg har et par PC højtalere men det skal gerne værer nogen der kan få min seng til at hoppe.. jeg har "Multi-Media Stereo Speaker System" højtalere minder MEGET om dem der Sandberg 60W .. vil bare gerne have de store til at spille fra min computer :)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. maj 2002 - 15:18 #21
igen køb en forstærker det er det bedste
Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 15:46 #22
hvad er den billigeste form for forstærker man kan få?
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. maj 2002 - 19:15 #23
dmdisco har givet dig svar på dit oprindelige spørgsmål. Lad være med at afvise svarene før du har tænkt dig at give point.
Med mindre du har tænkt dig at folk skal hjælpe dig og du selv tager pointene.
Dmdisco's svar er 100% korrekt. der er ikke andre måder at gøre det på end at få fat i en forstærker

/end
Avatar billede cruzher Nybegynder
14. maj 2002 - 20:09 #24
jeg har ikke fået svar på det jeg ville have ergo ingen point
Avatar billede Beach Mester
15. maj 2002 - 09:06 #25
>>>cruzer
Du HAR fået svar på dit spørgsmål!!!
Du kan enten låde nogle ledninger på et minijack hanstik og derefter føre dem direkte ind i dine højtalere eller købe et færdigsamlet kabel, klippe det op og montere den ene ende i dit lydkort, den anden ende i dine højtalere.
Dette er meget præcist svar på dit spøggsmål som går på:
er det muligt at gå en bestemt ledning som kan gå til 2 højtalere og ind i mit lydkort ? eller er der andre løsninger.....

Som om dette ikke er nok, så får du også meget korekt at vide at denne måde at forbinde dine højtalere IKKE kan anbefales da du for det første ikke vil få nogen form for lydtryk ud af dine højtalere da der ikke er nogen reel forstærkning indbygget i et lydkort. For det andet kan du meget nemt komme til at brænde dit lydkortet af da det slet ikke er beregnet til at man skal kunne tilslutte passive højtalere direkte.
Du får så som bonus en masse råd om at købe en forstærker som du meget nemt kan slutte til mellem dit lydkort og dine højtalere. Dette vil fjerne alle dine bekymringer og få det til at virke som det skal.
Dette er IKKE en del af dit spørgsmål og derfor noget du har fået EKSTRA ud over!!!

Så jeg vil anbefale dig at få dem der har givet svar efter ovenstående opskrift, til igen at ligge et svar så du kan give dem de point de bør have.
Du har lavet et spørgsmål, og fået mere end rigeligt svar på det så....

Du kan jo ikke forlange at de skal give dig forhåbninger om noget der ikke kan lade sig gøre. Det ville være det samme som at sige du bare skal tilslutte 220V direkte til dit motherboard, håbe på at du ikke brænder hele hytten ned, for derefter bare at skruge op for lydstyrken...
Det kan IKKE lade sig gøre at få en ordentlig lyd ud af dit lydkort på den måde du efterlyser. Sådan er det, og det er der ikke nogle naturlove der kan lave om på!

Med venlig hilsen Allan Beach, som vil anbefale alle der har lagt et svar her anmelde cruzer hvis ikke han følger min anbefaling.

PS: Jeg har ikke selv lagt noget svar da alle mine "råd" allerede ER blevet beskrevet så godt som det skal!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. maj 2002 - 09:41 #26
hvad f.. er det så du leder efter??
Avatar billede Beach Mester
15. maj 2002 - 09:42 #27
Ja... Jeg kan heller ikke se ret meget mere end det han allerede har fået:-(

//Beach
Avatar billede cruzher Nybegynder
15. maj 2002 - 20:27 #28
ja dmdisco lig et svar så acceptere jeg..

by the way. beach: jeg hedder cruzher ikke cruzer og beach du er lam i snotten og kan sutte min pik hvis du har lyst lille bøsserøv.

dmdisco jeg er tilfreds mit dine svar tak til dig :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. maj 2002 - 20:28 #29
crusher>> Der er to ledninger til hver højtaler.
Du slutter to ledere sammen og lodder dem på det midterste ben af dit 3,5mm jackstik.
De to andre ledninger går på hver af de andre "ben" i jackstikket.

Kortslutter de, brænder du lydkortet af.

Belaster du for hårdt (mange har advaret dig) brænder du lydkortet af.

Du er advaret og nu også vejledt til hvordan du ødelægger din maskine.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. maj 2002 - 01:48 #30
cruzher deaktiveres.

cruzher : Du får 100% gratis hjælp, og kvitterer med sådan en gang mundlort - det gider jeg ikke se på. Kom tilbage når du har lært at opføre dig ordentligt!

dmdisco : Jeg sender en mail til admin og beder ham overføre 200 point til din konto for dit korrekte svar. Du kan så selv vælge om du vil fordele dem blandt de andre svarere i dette spørgsmål.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. maj 2002 - 06:38 #31
n0rmality>> Personligt syntes jeg det er lige lovligt hårdt at fjerne brugere der ikke ved bedre. Hvorfor er CO admins så hårde, i kommer jo til at fremstå som små konger på den her måde. Havde en advarsel ikke været på sin plads?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
16. maj 2002 - 09:30 #32
okay...
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2002 - 09:33 #33
"der ikke ved bedre"

haha...han skal da kickes med det samme. Man må vel forvente at folk har et vist niveau af respekt for andre. En så grov tilsvining giver ikke plads til en advarsel.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. maj 2002 - 10:23 #34
james_t_dk : Der skal være plads til alle, men jeg er overbevist om, at personer på cruzher's niveau ikke bidrager med *noget* brugbart til resten af eksperterne.
Som du kan se har han ikke tjent *et* point ved at hjælpe andre ( http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=cruzher&option=24 ), og ydermere har han 1335 point ude i åbne spørgsmål. Desværre bliver der ikke gjort mere ved dem nu, men lad os håbe han har fået sig en lærestreg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. maj 2002 - 19:42 #35
n0rmality>> OK ville bare have en forklaring, det bør i altid give.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. maj 2002 - 12:42 #36
james_t_dk : Enig, det var en smutter - jeg formodede fejlagtigt, at folk forstod min beslutning. :)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
17. maj 2002 - 13:12 #37
Jeg kan kun støtte nOrmality i hans beslutning..Folk som misbruger eksperten, sviner andre til og ikke lukker sine spørgsmål bør ikke være her!!
Avatar billede Beach Mester
18. maj 2002 - 00:28 #38
>>>james_t_dk
En forklaring er altid guf, men må sige at man i dette tilfælde uden problemer kunne handle først og forklare senere.

En ting er at vores ven her pisser på mig som om jeg var en eller andet skåd fra en en anden planet som han ikke har nogen som helst respekt for SELV om jeg faktisk bare ville hjælpe ham med at få klarlagt at det han eftersøgt ikke praktisk kunne lade sig gøre.
Jeg ved ikke om vores ven (bruger ikke så stærke og nedsættende ord som ham) ved så meget om eksperten. Men vil han bruge eksperten ville han for det første vide at man skal huske at lukke sine spørgsmål når man har fået svar. Om dette er posetivt eller negativt er egentlig sagen ligegyldigt her. For det andet så blev han advaret om at jeg ville opfordre alle andre der var deltagere her, til at anmelde ham hvis ikke han dukkede på med et eller andet. For det tredje så ville han hurtigt kunne se at jeg ligger No. 2 p åhitlisten over svar her på E.Audio og må derfra på den ene eller anden måde have en eller anden for for ansinitet ud i det her med Audio:-)

For at lige det lige ud, så var det mig der anmelte ham efter at han på det groveste pissede på mig selv om jeg kun har talt ment til ham. Jeg kan klare meget, men folk jeg prøver at hjælpe (oven i købet uden at ligge svar = point til mig) vil jeg sgu ikke finde mig i hvis de som tak fyre sådan en gang mudelort af.

Dette er ikke for at starte en større debat om det, men da tråden jo er lukket er jeg da klar på at forsvare mine holdninger her hvor det kun er dem der har været med der vil læse med!

//Beach