Avatar billede icondk Nybegynder
13. maj 2002 - 23:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åbning af porte i cisco 806 router ?

Jeg har en cisco 806 router hvori jeg gerne vil have åbnet portene : 21, 4661, 4662 og 4665 både tcp og udp. Jeg kan envidere fortælle at, jeg ikke har fast ip .. men dette er bestilt (jeg ved ikke om det er en betingelse, for jeg kan få det til at virke?). Min udbyder er TDC - Opasia Netexpress. Jeg håber at der er nogle af jer derude som kan hjælpe mig !!
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. maj 2002 - 00:00 #1
set nat entry add intern-ip 21 ekstern-ip 21 tcp
set nat entry add intern-ip 21 ekstern-ip 21 udp
set nat entry add intern-ip 4661 ekstern-ip 4661 tcp
osv.

husk

write
reboot

dernæst
intern-ip = den ip du skal have på din computer
ekstern-ip den du har fået tildelt af TDC !!
Avatar billede icondk Nybegynder
14. maj 2002 - 00:08 #2
men dette er så noget jeg først kan gøre når jeg har fået en fast ip ??
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. maj 2002 - 00:09 #3
Ja det ville jeg anbefale... ellers kan du løbe ind i problemer med ikke at kunne få adgang til nettet osv og så skal du til at reboote hele konfigurationen
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 00:10 #4
Fast IP får du ved enten at tage kontakt med TDc eler ved at bruge deres selvbetjening og så bestille det der igennem
Avatar billede icondk Nybegynder
14. maj 2002 - 00:12 #5
okay ...

du skriver : "intern-ip = den ip du skal have på din computer" .. vil det sige at jeg ikke kan køre dhcp .. skal jeg give min computer en statist ip ?
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 00:16 #6
Du kan sagtens køre DHCP, du skal bare huske at tænde computerne i den rigtige rækkefølge eller håbe på at din netkort ikke lukker
Avatar billede mini-me Nybegynder
14. maj 2002 - 00:18 #7
du kan også lave den her set nat entry add *.*.*.* 21 ekstern-ip 21 tcp
osv... så finder den selv den/de ledige ip'er som har port 21...!!
Avatar billede icondk Nybegynder
14. maj 2002 - 00:21 #8
så jeg behøver altså ikke at excludere en ip fx 10.10.10.2 og anvende den statisk på min computer ??
i så fald, hvordan excludere jeg en ip .. ?
Avatar billede icondk Nybegynder
14. maj 2002 - 00:29 #9
kender i et web site hvor jeg kan teste det af .. altså hvilke porte der er åben og lukket ?
Avatar billede mini-me Nybegynder
09. juli 2002 - 19:38 #10
skriv
sh nat
der kan du se dine porte som er åbne

ellers kan du jo prøve at lave en ftp server og kører den på alle de porte du skal bruge

ftp://brugernavn:password@dinip:porten
Avatar billede emingos Nybegynder
09. juli 2002 - 19:41 #11
www.dsl-faq.dk god side til routere :)