Avatar billede zerex Nybegynder
13. maj 2002 - 21:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

intel -----> amd

jeg har sat min meget gamle computer op som en slags download/ftp server...men clockfrekvensen er kun på 75 mhz...jeg har en 300 mhz amd processer, kan jeg sætte den over istedet??

Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 22:02 #1
din nye processor skal bruge et bundkort som understøtter Super socket 7. Gør dit gamle bundkort det? Ellers kan du ikke.

Mvh
Thomas
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 22:06 #2
derudover skal du også kunne sætte multiplier og clockfrekvens rigtigt..

du skal kunne clocke den til 9x33
Avatar billede peet-49 Novice
13. maj 2002 - 22:06 #3
det kan du ikke, de gamle bundkort understøtter max ca. 200Mhz. Du skal også selv være i stand til, at jumpe rigtigt på bundkortet. Du skal have sat Vkore til CPU, frkvens og multiplier.
Avatar billede zerex Nybegynder
13. maj 2002 - 22:14 #4
okay mange tak men ny og ny processer er det ikke helt:) jeg pøver lige det i har sagt jeg fatter det nok ikke helt selv men min bror kan godt gøre det

tak
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 22:16 #5
eller også 4,5x66... anyway.. der er stor sandsynlighed for at hvis bundkort og den gamle processor er lige gamle, så understøtter bundkortet ikke den nye processor...