Avatar billede dyre Nybegynder
13. maj 2002 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 Hd

Hai

kunne godt tænke mig at vide hvordan man i windows 2000 gør sådan at man får 2 harddiske til at være en altså sådan at eksempelvis så hedder c: og drev d: kun drev C:
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. maj 2002 - 21:00 #1
mener ikke at det kan lade sig gøre, så kunne du jo foreksempel også have styrresystemet spannet over to diske.....
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 21:01 #2
Skal det forstås sådan at du gerne vil have lagt pladsen på dine 2 diske sammen, så disken kun bliver opfattet som én stor disk? Og af hvilken grund vil du det? Det kan lade sig gøre ved at du har 2 ens størrelser harddiske som du ved hjælp af en IDE raidcontroller striper som Raid 0. Så vil dit system opfate de 2 diske som én. Udover at controlleren koster en god slat penge, bliver alle data på begge diske slettet under stripeningen.. derfor jeg spørger hvad du skal bruge det til =0)
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 21:02 #3
igen.. var faktisk et svar.. den burde står på svar som deafult =0)
Avatar billede rallye Nybegynder
13. maj 2002 - 21:02 #4
Det gøres ved at "mounte" din ntfs disk som en folder, så din harddisk 2 bliver en logisk folder på harddisk 1.

Fra windows hjælp: (søg på mounted drives)
Open Disk Management.
In the details pane, right-click an NTFS volume, and then click Change Drive Letter and Path.
In the Change Drive Letter and Paths for dialog box, select the drive you want to mount at an NTFS folder, and then click Add.
In the Add New Drive Letter or Path dialog box, select Mount in this NTFS folder, and then specify the NTFS folder where you want to mount the volume.

De skriver også:
For example, if you have a CD-ROM drive with the drive letter D, and an NTFS-formatted volume with the drive letter C, you could mount the CD-ROM drive at an empty folder C:\CD-ROM, and then access the CD-ROM drive directly through the path C:\CD-ROM. If desired, you can remove the drive letter D and continue to access the CD-ROM through the mounted drive path.
Avatar billede dyre Nybegynder
13. maj 2002 - 21:06 #5
ja men er der ikke noget med at man kan lave en dynamisk disk på en måde så det kuner windows der ser de to hdér som én
Avatar billede dyre Nybegynder
14. juni 2002 - 21:19 #6
slut!!