Avatar billede jbl Nybegynder
14. juli 2000 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MouseOver i en AreaMap (Netscape)?

Jeg har checket tidligere spørgsmål på MouseOver ting, men ingen bruger vist en AreaMap på et billede.

Jeg vil gerne vise skiftende billeder andetsteds på websiden når brugeren flytter musen over et oversigts-billedet. Jeg har prøvet med en AreaMap, og det virker fint i IE, men Netscape vil ikke.

Jeg bruger area-tags som f.eks.:

<area shape="rect" coords="221,173,365,238"  onMouseOver="showFeature(10,10,'on')" onMouseOut="showfeature(10,10,'off')">

Det ser ud til at der slet ikke fyres en event i Netscape (måske kan man ikke have en MouseOver event på en AreaMap i NS??)

Hvordan laves det så det virker i NS??

Jeg har set det andetsteds, men her var billedet 'sliced' , og opsat i en tabel, som så havde MouseOver's på tilhørende hyperlinks. (problemet er, at med en tabel-løsning skal områderne være rektangulære, og det er ikke alle mine områder der er det. Cirkler kan godtnok approksimeres vilkårligt tæt med firkanter, men det vil vist give nogle uskønne tabel-structs!)

Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juli 2000 - 11:37 #1
<MAP NAME="ljwebworld">
<AREA ALT="" COORDS="5,89,111,113" HREF="mailto:sales@ljweb.com;lbj@ljweb.com" onmouseover="popup(0)" onmouseout="popout(0)">
<AREA ALT="" COORDS="0,59,102,89" HREF="mailto:sales@ljweb.com;lbj@ljweb.com" onmouseover="popup(1)" onmouseout="popout(1)">
<AREA ALT="" COORDS="160,30,254,60" HREF="mailto:sales@ljweb.com;lbj@ljweb.com" onmouseover="popup(2)" onmouseout="popout(2)">
<AREA ALT="" COORDS="333,63,411,92" HREF="mailto:sales@ljweb.com;lbj@ljweb.com" onmouseover="popup(3)" onmouseout="popout(3)">
</MAP>

Eksemplet er fra min side www.ljweb.com - click på "contact us"
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. juli 2000 - 11:37 #2
Virker med Netscape...
Avatar billede jbl Nybegynder
14. juli 2000 - 11:57 #3
Lige efter jeg havde postet kom jeg selv på ideen, da en HREF i hvert tilfælde kan fyre en MouseOver event, jeg brugte bare A HREF i stedet.

Du får pointene for din hurtige besvarelse.

-Jesper
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:13 #4
Tillykke med Spørgsmål nr. 21000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:17 #5
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 21000

hej reffot.dk
Avatar billede stof Nybegynder
04. juli 2002 - 00:22 #6
hej wanger.