Avatar billede uranhjorten Nybegynder
11. maj 2002 - 00:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DOS

Hvordan kommer jeg ud i DOS'en når jeg bruger Win XP??
det skal være uden at starte windows.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 00:25 #1
Du fik svar i dit første, identiske, spørgsmål... der er IKKE DOS i WindowsXP... den kan kun emulere DOS via "commando prompt". Vil du køre DOS, er du nødt til at køre Windows9x (eller ren DOS). Brug eksempelvis en bootdiskette fra www.bootdisk.com

NanoQ
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
11. maj 2002 - 00:27 #2
jaja jeg fik et halvt svar... jeg skulle trykke F8 men hvad så bagefter. det må foresten godt være Commando prompt
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
11. maj 2002 - 00:30 #3
nanoq -> Seriøst! Er der overhovedet ingen 'ren' dos i XP ?????
Har tænk mig at købe det, men hvad gør man så med startdisketter osv??
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
11. maj 2002 - 00:31 #4
PS : Jeg er en 'dos' mand, så det går ikke med xp.....
Medmindre de har fundet på et eller andet
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
11. maj 2002 - 00:33 #5
undskyld brideonline

men hvis du har nogle spørgsmål så stil dem i dit eget oprettede spørgsmål...lad være med at spamme mit spørgsmål
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 00:35 #6
Det er såmen ganske seriøst... DOS eksisterer ikke i XP... kun en DOS emulator...

DOS er jo en "kerne" i sig selv. XP har sin egen kerne. Derfor er det nødvendigt at afvikle en DOS lignende applikation oven på XP kernen. Altså en ren DOS emulation.
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
11. maj 2002 - 00:38 #7
ok men kan man ikke starte commando promt uden at starte XP
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. maj 2002 - 00:39 #8
Ikke en kommandoprompt du kan bruge til noget... du kan komme i en specielt fejlsikret tilstand... men herfra kan du ikke afvikle almindelige DOS programmer...
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
15. maj 2002 - 17:23 #9
lukker