Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 01:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Gamle netscape mail billeder.

Jeg sidder og kigger tilbage på nogle gamle backup af netscape emails fra 1997. De billeder der har været attached de emails er en uendelig række tegn/bogstaver/tal. Kan de på en eller anden måde gøres til billeder igen?
Hvilket program kan tænkes at "omforme" dem?

Mufle.....
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 01:34 #1
Dte kan du da sikkert få netscape til ved at installere det og derefter kopiere dine data over i den mappe netscape laver til mial!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 01:35 #2
UPS
mial=mail:-)
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 01:56 #3
Fy for fa'en! Jeg er inde i netscape nu, og jeg fatter ikke en skid! Nå. vi ser...... =D
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 01:59 #4
Opret en bruger, kopier din backup ind det sted hvor NC opretter denne bruger, åben NC igen, find mail, højreklik på billede og vælg save eller gem som...
Bruger selv NC så hvis du får problemer så kan du jo bare "ringe på" her:-)

//Beach
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 02:06 #5
Nå ja hva'! Jeg går til køjs.
Jeg kan bare huske den gang der var mange flere der kørte med netscape. Dengang flød nyhedsgrupperne med billeder i "tegn/bogstav/tal/ format.
Jeg har lige bøvlet med at få netscape ind - hvilket jeg ikke har meget lyst til - jeg vil bare gerne ha' gavn af mine venners billeder fra dengang.

Mufle...
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 02:12 #6
Hvis der ikke ligger fy fy ting som jeg må læse / se er du velkommen til at sende mig din backup. Så skal jeg da nok suge de billeder ud der ligger. Men her skal du jo så lige huske at jeg kunne læse alle dine mails:-) Ikke at jeg vil men.... Jeg ville ikke selv "bare" sende mine filer til en hr. hvem som helst *G*
Jeg har tidligere lavet næsten samme hjælp her:
http://exp.dk/spm/197408

//Beach
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 02:13 #7
Beach: Kan du guide mig ind til en rå netscape mail uden andet, så jeg måske kan se de gamle mails? Jeg gi'r gerne flere point for det. Bare det ikke får negativ indflydelse på mit system - kører hverken netscape eller outlook.

Mufle...
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 02:17 #8
Tja... Hvis du installere programmet og siger nej til alt så vil programmet ikke gå ind og overtage sys som default mail-program.
Første gang du starter selve prog. vil det oprette en profil på dig. Her skriver du bare dit navn, mailadresse mm. ind og hvilken mappe du vil ligge dine data i.
Er det det du har problemer med?

//Beach
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 02:46 #9
Beach! Jeg er ikke helt uden forstand!!! Jeg har nu haft netscape inde som default mailprogram. Jeg har ikke mulighed for at vælge backupfilerne...det er sammensatte filer af måske 200 emails. De er opdelt af headers som alle emails - det eneste jeg ønsker er at få billeder ud af alle de bogstaver/tegn.........

Mufle...
Avatar billede Beach Mester
10. maj 2002 - 02:50 #10
Du skal manuelt kopiere din backup (som er udpakket!) ind i den folder der hedder noget i retning af:
netscape/program/user/...

Næste gang du åbner nc skulle dine gamle mails ligger der!

//Beach
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 03:13 #11
Det dutter ikke. :(

Den backup jeg har, er fra da jeg var endnu dårligere til computer end jeg er nu. Jeg kan ikke huske hvordan jeg lavede den, men alt i tekst kan læses, og billeder ser ud som flgn.: R0lGODlhngDEAPcAAAAAAAAIAAgAAAgIABAAABAIABAQABgAABgIABgQABgYAAAACAAICAgA
Dette er ca. 1/20 af et billede - det MÅ sgu da være en eller anden standard som kan laves om igen???

Mufle....
Avatar billede mufle Nybegynder
10. maj 2002 - 11:31 #12
Problemet er løst ved at installere en gammel netscape 3.1 fra '97. Netscape 6.2 som jeg downloadede i går ville ikke kendes ved dem.

>>>Beach Du får halvdelen for forsøget. Tak for hjælpen. :D

Mufle....