Avatar billede skumpaq Nybegynder
09. maj 2002 - 23:18 Der er 7 kommentarer

Tjek URL........

Jeg er ved at lave noget, som tjekker en URL.
Hvis URLen på et tidspunkt ændrer sig, så skal den melde fejl.
"Tjekningen" skal foregå uden at brugeren kan se at den tjekker.....
Håber i forstår....
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 23:26 #1
HTTP_REFERER i php manualen :)
09. maj 2002 - 23:26 #2
den forstå jeg ikke?
Hvad skal du tjekke for?
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 23:26 #3
Mener du ikke at den url peger på en side, og hvis siden så ændrer sig?
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. maj 2002 - 23:30 #4
http://www.netmind.com/URL-minder/URL-minder.html
(nede lige i øjeblikket)
Men der kan du registrer sider og få at vide når de ændrer sig.
Avatar billede skumpaq Nybegynder
09. maj 2002 - 23:33 #5
Det er fordi jeg har 2 sider som skal køre sammen, og hvis jeg nu har adressen: www.minside.dk/index.php?noget=Noget
Nu tjekker index.php så om noget virkelig eksisterer, hvis noget eksisterer, så skal den melde tilbage til den foregående side, om at det er korrekt, hvis noget ikke eksisterer, skal den melde tilbage til den foregående side, at det er forkert....
Bedre?
Avatar billede skumpaq Nybegynder
09. maj 2002 - 23:36 #6
Skrev fejl...
Den side, noget bliver sendt til, er lavet til at adressen vil ændre sig, hvis ikke noget er korrekt, men hvis noget er sat, vil den ikke ændre sig...
Avatar billede kimg Nybegynder
10. maj 2002 - 17:27 #7
Kan du bruge dette.

if(file_exists("$noget")) {
      include ("$noget");
      } else {
      include("fejlside.php");
      }

Kim