Avatar billede daihatsu Nybegynder
13. juli 2000 - 14:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Død computer :-(

I et dumt sekund er det lykkedes mig at slå volt-knappen på strømforsyningen over på 160 i stedet for 230... Det var computeren ikke glad for. Nu vil den ikke starte. Det eneste der sker når jeg tænder er, at der kommer strøm til skærmen... Da blæseren (strømforsyningen) ikke kørte rundt håbede jeg på, at det bare var dén der ikke virkede, men den nye jeg satte i blæser heller ikke?!

Burde blæseren ikke køre selvom bundkort m.m. ikke virker?

Er der nogen der har haft lignende problemer, og er der nogen der har gode idéer?

Hjælp ønskes meget kraftigt ;)
Mvh
Daihatsu

Avatar billede sjensen Nybegynder
13. juli 2000 - 15:26 #1
Det med om blæseren kører eller ej, er afhængigt af dit bundkort. Nogle af det nyeste (1-2 år) har indbygget styring af blæser/køler afhængig af temperaturen.

Normalt ville det kun være den sikring der sidder i en powersupply der står af, men hvis du har prøvet at skifte den og det stadig ikke virker (og den nye ellers er i orden) så tyder det desværre på at maskinen er gået død.

Men.. Det behøver ikke kun at være bundkortet. Det kan også være en af de andre kort (skærmkort f.eks.) der er skyld i at maskinen ikke vil starte op.

Prøv derfor først at skifte/fjerne så mange kort du kan inden du beslutter dig for et nyt bundkort.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juli 2000 - 22:02 #2
Ja, det er vel bare strømforsyningen der er kradset af ?!"?!?!
Avatar billede daihatsu Nybegynder
14. juli 2000 - 01:57 #3
Hurray, det var bare strømforsyningen der ikke virkede. Prøvede lige igen med den nye og denne gang virkede det! (Mon jeg tog den gamle ud før og satte den samme i igen?!?!He he)

Tak for svar og kommentar!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
14. juli 2000 - 21:32 #4
HEhe dumme mig, at jeg ikke lavede det til et svar.. :)