Avatar billede 1416 Nybegynder
13. juli 2000 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skriv til excel ark

Hej!
Jeg skal sktive noget data til et excelark. Jeg kan finde ud af, at connecte til arket, men hvordan indsætter jeg en ny række?
Avatar billede flipover Nybegynder
13. juli 2000 - 12:18 #1
lidt komplekst...men prøv at kigge her..
http://www.asptoday.com/articles/19991103.htm

tror det kan hjælpe dig.. :)
Avatar billede xjaw Nybegynder
13. juli 2000 - 12:35 #2
hmm... jeg ville nu ha lavet en database connection til mit excellark, og brugt det på den måde..

så kan man bruge SQL til at selecte og indsætte og hvad man nu har lyst til..

alternativt kan man bruge xl som et com objekt, men mine erfaringer er at det ikke er lige stabilt på alle maskiner, samt det kan være ret besværligt at arbejde med set i forhold til 'bare' at lave en connection til arket, og så bruge det på den måde.
Avatar billede 1416 Nybegynder
13. juli 2000 - 13:00 #3
"hmm... jeg ville nu ha lavet en database connection til mit excellark, og brugt det på den måde.. "

xjav: kan du komme med et kode-eksempel på ovenstående?
Avatar billede xjaw Nybegynder
13. juli 2000 - 13:13 #4
du laver en forbindelse ligesom til en access database, du bruger bare den her connection:
http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm#ODBCDriverForExcel

så for at der skal være en tabel i dit xl ark, så skal du lave et 'area'.. man markerer et område (der hvor du vil ha din database), og kalder den et navn.. det er så det navn du skal bruge som tabelnavn, når du selecter.

hvis du har problemer så mail mig på xjaw@mail.ikasths.dk så sender jeg dig et lille eksempel på en select fra et xl-ark

ingen tak.. hellere en 20'er  =)
Avatar billede 1416 Nybegynder
13. juli 2000 - 20:39 #5
xjav: jeg har sendt en mail til dig tidligere idag...
Avatar billede 1416 Nybegynder
20. august 2000 - 11:53 #6