Avatar billede jemt Nybegynder
09. maj 2002 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows på harddisk 2

Hej.

Jeg har en primær harddisk, som er lidt langsom, og jeg vil derfor ikke have windows på den.

Min sekundære harddisk vil jeg have win98 på..

Primær HDD:    4 GB
Sekundær HDD:  8,4 GB

Del op i partitioner:
Primær HDD: 4 GB

Sekundær HDD: 4 GB + 4,4 GB

Hvordan får sat partitionen på 4 GB på den sekundære harddisk til at være C:\ ?
Skal denne partition blot være aktiveret ?

Og vil det fungere godt, og ikke virke "fusket" ? Jeg gider nemlig ikke til at skilde hele maskinen ad igen :o)
Avatar billede cwd Nybegynder
09. maj 2002 - 18:59 #1
hvorfor ikke bare bytte om på de 2 diske rent fysisk??
Avatar billede jemt Nybegynder
09. maj 2002 - 19:02 #2
Taget fra mit eget indlæg:
Jeg gider nemlig ikke til at skilde hele maskinen ad igen
Avatar billede jemt Nybegynder
09. maj 2002 - 19:03 #3
well, tror jeg gør det alligevel..
Avatar billede scz Nybegynder
09. maj 2002 - 19:09 #4
Well, bare sig at windows skal install på dit D drev, så kommer den til at lægge på din sekundær hdd.
C: - Primær hdd 4gb
D: - sekundær hdd 4gb
E: - sekundær hdd 4.4gb
Avatar billede cwd Nybegynder
09. maj 2002 - 19:19 #5
altså det er jo ikke nogen større operation at bytte om på 2 ide kabler:)
Avatar billede oldfool Nybegynder
09. maj 2002 - 19:56 #6
Hvis jeg nu har samme problem på en bærbar hvor jeg ikke lige kan finde den anden harddisk?
P.S.
Den kører med Win 95
Avatar billede scz Nybegynder
09. maj 2002 - 23:57 #7
oldfool: Læs min comment, så ved du hvordan du kommer uden om det problem. ( Husk at vælg Advance under install af windows, så du kan angive hvor den skal smide windows )